Jeg har et spørgsmål angående hvordan man kan arbejde med e-conomic...
Jeg har brugt e-conomic i flere år, dog uden at jeg selv har lavet bogholderi/posteringsarbejdet. Jeg står selv for faktureringer, vedligeholdelse af kunde og leverandørdatabaser, kontoplan og lignende, samt indskanning af bilag, men p.t. får min revisors administrationsservice til at lave selve posteringsarbejdet.
På sigt vil jeg kunne postere selv, og for de fleste bilag er det tilsynladende forholdsvis uproblematisk, idet der kun skal sættes en driftskonto og en modkonto (typisk banken). Men der er andre posteringer, især hvor bilaget skal posteres over flere konti, eller de mere komplicerede poster såsom renter og lignende, som jeg p.t. ikke kan gennemskue og ikke har tid og krafter til at sætte mig ind i.
Jeg vil derfor høre, om det er muligt (også praktisk) i e-conomic at jeg lave det posteringsarbejde - herunder tilknytning af bilag m.v., som jeg kan overskue, men lader en bogholder gå det igennem før det bogføres - hvorefter bogholderne også vil kunne ordne de mere komplicerede posteringer?
Er der andre, der arbejkder på denne måde - kan det overhoved anbefales? Jeg hører gerne jeres mening!
mvh/Adrian