Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Dynamiske felter i PBS opkrævning

0

Jeg kan læse på e-copedia at man kan indsætte ekstratekster i PBS opkrævningen og at man her kan bruge dynamiske felter:

I ”Ekstra linjer før”/”Ekstra linjer efter” kan du indsætte de dynamiske felter [NettoBeloeb] og [MomsBeloeb], som indfletter det samlede nettobeløb og momsbeløb (se fig. 1.2). 

http://wiki.e-conomic.dk/bogforing/dan-en-pbs-fil

Spørgsmålet er så, kan man bruge andre dynamiske felter? 

Specifikt har jeg brug for at kunne indsætte fakturadatoen, således at PBS opkrævningen kan "erstatte" faktura'en hos kunden og jeg derved ikke behøver at sende fakturaen til kunden, men nøjes med PBS opkrævningen. 

Mit indtryk er at fakturanummer automatisk kommer med, er det korrekt?

Med venlig hilsen

Steen Mathisen

 

i Spørgsmål » Andet af (870 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Steen

Det er desværre ikke muligt - det er ikke alle felter som virker. :(

Du betaler hos pbs for de ekstra linjer, men da CVR nummer heller ikke fremgår af pbs filen vil den ikke kunne erstatte fremsendelse af fakturaen, desværre.

Det er noget vi overvejer om vi skal arbejde videre med, således at man kan nøjes med at sende pbs filen og ikke fakturaerne, men for nærværende er det ikke tilfældet.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse,

Sælgers CVR-nr kan man jo indsætte som en standardtekst, et eller andet sted.

Hvad med muligheden for at vedlægge selve faktura i filen, kan se at jeg nogle gange modtager en BS opkrævning hvor der blot står "Faktura vedlagt" og hvor så fakturaen er et bilag?

Mvh

Steen
Hej Steen

Vedlæggelse af fakturaen - som i - den bliver printet nedenunder det som vi opkræver - det er et andet format end det format vi samarbejder med NETS omkring.

Så teknisk kan NETS godt gøre mange af de ting og mere til, men vi har valgt at lægge os op af en abonnementsform hos NETS som er relativt billig og som fungerer til opkrævning og betalinger retur - ikke så frygteligt meget mere end det.
Hej Lasse

Jeg må give Steen ret. Det er meget frustrerende, at man skal sende en faktura selvom man opkræver via NETS.
Det skaber forvirring hos debitorerne, som så ofte både betaler fakturaen og bliver opkrævet i Betalingsservice.
Er der ikke en tidshorisont på, hvornår man kan få fakturalinjer med på betalings filen til Nets?

mvh Mogens
Hej Mogens
Desværre nej, det er ikke noget som der konkret arbejdes med lige nu, så der er ikke en kendt tidshorisont herpå.
Jeg ville måske overveje at benytte et andet layout til mine fakturaer med PBS - og så kalde betalingsbetingelsen PBS så de kan se at det trækkes direkte.