Hej
Vi er i gang med at få lagermodulet integreret, og en ting undrer mig. Jeg skal lige forklare lidt for at komme frem til pointen.
Vi har en vare med lagerstyring på. Vi har ikke kørt nogen af varen på lager i dette eksempel, så der er 0 på lager i e-conomic.
Ser vi på varekartoteket er der 0 på lager, 0 i ordre og 0 til rådighed.
Når varen kommer på en ordre, er der 0 på lager, 1 i ordre og -1 til rådighed.
Opgraderes ordren til en igangværende faktura, så er der 0 på lager, 0 i ordre og 0 til rådighed.
Se der føles det lidt som om varen ?forsvinder? ? eller der mangler en kolonne i optællingen for ?Igangværende faktura?.
Misser jeg et eller andet, eller er der noget, som ikke er helt logisk?
Når varen bliver faktureret, stemmer det hele igen, så går lager på -1, i ordre 0 og til rådighed -1
Vi bruger igangværende faktura rigtig meget i vores arbejdsproces. Derfor er det også ulogisk for os, hvorfor vi skal kunne se hvor mange varer der er i ordrer, når vi ikke skal kunne se, hvor mange der er i igangværende fakturaer.
Dette kunne løses ved at få en ekstra kolonne i vareoversigten, hvor man kan se, om der er nogen i igangværende fakturaer. Vil dette være muligt?
Det vil være rigtig fedt på den måde vi bruger det på, og sikrer, at vi hele tiden kan overskue varebeholdningen.
Det skal siges, at vi har skrevet til supporten ang. ovenstående problem. Vi har fået at vide, at: det er sådan systemet er sat op og blevet anbefalet at skrive her igennem jeres forum.
Håber meget i kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Anette Birkelund