forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

post@e-conomic - igen...

0

Nu har jag läst många inlägg om e-mail problematiken i e-conomic, och vi har samma två huvudsakliga problem som alla andra. Slutsatsen är: Det är nödvändigt att få välja egen avsändaradress!

 

1. Fakturor och inköpsorder kommer ikke fram

Fler och fler kunder säger att de inte får våra fakturor, vilket innebär att vi inte får betalt i tid. Den ökande mängd tid vi måste lägga på fakturabevakning, påminnelser och indrivning pga en så basal sak som en mailavsändare är absurd. Detta drabbar även inköpsorder som vi sänder från systemet. Vi måste även bevaka dessa och påminna våra leverantörer vilket ibland leder till sena levaranser.

 

Ni säger i svar att det är tekniskt svårt att implementera en lösning pga problematik med certifikat och spamfilter. Allvarligt, hur många småföretag (som ni har som kunder) köper dyra certifikat till sina mailservrar? Jag känner inte till någon. Och hvis ni nu själva har ett certifikat, varför ender så många fakturor ändå upp i spamfilter? Eftersom problemet uppenbart finns uanset vem som är avsändare, låt då kunden avgöra vilken domän mailet ska sändas från.

Att säga att det är svårt att implementera är helt felaktigt. Det finns tusentals tjänster på internet (många med miljontals kunder) som tillåter brukarna att sända mail från sin egen domän. Logga in med dina SMTP-credentials och vips - så fungerar det! Frånsäg er support på maildelen HVIS man bruker egen SMTP, det kan alla acceptera och förstå.

 

Ni föreslår också en workaround: Sänd alla mail till er själva och sänd dem sedan vidare. Vad är det för lösning???  Vi köper en service som skall minska vår administration, inte öka den. Det finns visst en tredjepartslösning för att lösa detta, men (och med all respekt för utvecklaren) varför ska någon vilja betala för en lösning för en sak som borde vara standard?

 

2. Kunder och leverantörer tror att post@e-conomic är vår adress

Första gången en kund eller leverantör svarar på mailet läggs denna adress automatiskt till i deras adressbok. När de sedan ska skriva ett blankt mail till oss väljs post@ adressen automatiskt. Vi får därför inte deras mail och kunderna tror att vi inte bryr oss om att svara. Det är naturligtvis förödande för vår verksamhet.

 

Ni säger i svar att ni alltid vidaresänder mail ni får omstyrda till er info-adress. Det stämmer inte. När jag pratar med kunder och leverantörer som skickat till post@ adressen så har vi inte fått något till oss. Dessutom, vad är det för lösning? Det måste ju vara företagsekonomiskt idiotiskt att ha anställda som sitter och vidaresänder mail till era kunder.

 

De två viktigaste spørsmålen ni skall diskutera är ikke tekniska spørsmål utan värderingar:

 

1. Ni säljer en service som skall minska kundens administration. Är det då ok att föreslå lösningar som ökar deras administration?

2. Ni säljer en service som skall förbättra våra kunders upplevelse av oss. Är det då ok att ha kvar basala delar av systemet som försämrar kundernas upplevelse av oss?

 
Varför skriver jag här? Det är ett annat problem jag upplever att e-conomic som organisation har. Den svenska supporten har absolut inga öron från Danmark där all utveckling sker. De enda svar jag får är bara: "Det går inte, det kan vi inte, det stöder systemet inte." och aldrig "bra idé, det ska vi ta upp på nästa veckomöte med utvecklarna" och definitivt inga förklaringar på varför till och med helt basala saker inte går att förbättra. Vi har lagt massvis av förslag för att förbättra e-conomic, men jag har förstått att det är mycket tydligt att alla förslag måste tas direkt med Danmark.
 
Venlig hilsen,
"Don Quijote" ;-)
spurgt 28 Jan, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af petugg (250 points)
status opdateret 4 Feb, 2014 af Lasse Bager

2 Svar

Hej

Jeg forstår i det store hele godt dit synspunkt.

Vores email app er dog lidt mere end blot det.

Du kan selvfølgelig sende email fra eget valgt emailadresse (generelt) samtidig kan du få signatur (forvalgte) og yderligere kan du til hver af disse signaturer få egen emaiadresse.

Det betyder at hvis du bruger en signatur og der er en tilhørende emailadresse skrevet i feltet så bruger systemet den som mailadresse og dermed kan din kunde svarer direkte til den medarbejder med den pågældende signatur.

Hvis der ikke står nogen emailadresse bruger app´en den generelle mailadresse.

Vi vil meget gerne lave vores email app på svensk så hvis du er interesseret så skriv til mig på php@itnvision.dk eller ring på 0045 7025 7600.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 28 Jan, 2014 Forslag af Per Holm Pedersen (17,640 points)
Tak för dit svar, det er intressant att du er hurtigere än e-conomic till att svara. Jag förstår godt att du gerne vill promota din modul, men jag och sandsynligtvis alla andra som klager er ute efter en grundläggande funktion i e-conomic. De mervärden, utöver den grundläggande funktionen som måste införas i e-conomic, som din modul erbjuder är ett extra steg som vi kan titta på vid ett senare tillfälle.

Först och främst efterlyser jag ett svar från e-conomic.
Hejsa

Det er ikke fordi vi ikke ønsker at besvare dit indlæg - vi skal bare lige have det fulde overblik herover.

Forslaget har som du selv nævner det været oppe og vende af flere omgange her på forummet og beklageligt har vi ikke fundet de vise sten - så vi kan desværre ikke for nærværende tilbyde det du ønsker.

Der er digital signering indbygget i vores system som kan være med til at sikre at de ikke bliver fanget af spamfiltre mv. men er med på at det gør processen lidt tungere.

Per kan som han selv beskriver det levere en løsning som kan alt det du ønsker, vi kan simpelthen ikke for nærværende levere det på et stadie som lever op til vores krav.

Du kan se tidligere indlæg herom ved at søge på emnet her på forummet - der kan du se den mere tekniske begrundelse herfor.

Så beklager at du oplever at du ikke bliver hørt - det er skam ikke korrekt - vi kan bare ikke levere det ønskede for nu.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Feb, 2014 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”