Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Slette alle oprettede vare uden bevægelse

0
Når vi vedligeholder prislister skal dette gøres ved at indlæse et regneark 2 gange?? (Jo først indlæser man det en gang med danske priser - Derefter indlæser man det samme regneark igen for at få Euro med)

Hver gang der kommer en ny prisliste er det samme fremgangsmåde.

Det medføre der langsomt oprettes en skov af vare som der ikke har været bevægelse på. Hvordan sletter man alle de vare der er oprettet I en varegruppe som der ikke har været bevægelse på?

Hvordan laver man en søgning på alle vare I en varegruppe og så spærre flere vare af en gang. Det vil sige markere alle de vare der skal spæres uden at skulle "trykke på blyant" for hver enkelt? Jeg søger en hurtig og fornuftig måde at gøre det på?
i Forslag » Lagerstyring af (930 points)

1 Svar

Hej Medietec

Først, kan jeg bekræfte at det er nødvendigt at man først indlæser csv filen, og opdaterer med danske priser, for dernæst at indlæse-> opdatere varernes valutapriser. Altså to gange indlæsning/opdatering, som du helt korrekt beskriver.  Funktionen er nu engang designet sådan, og jeg har ikke en specifik grund hertil.

Man kan godt slette varer uden historik på een gang, og jeg har vist et billede nedenfor der gerne skulle illustrere hvordan man gør. Det er dog en forudsætning at varene der skal slettes, ikke har nogen historik (dvs. de ikke fremkommer på f.eks. tidligere registrerede tilbud, ordre, og/eller salgsfakturaer) Så skulle det altså være muligt at slette disse varer.

 

At spærre flere varer på en varegruppe på een gang.:

Det kan kun lade sig gøre at spære alle varerene for en hel varegruppe af gangen, men det er jo ikke det du ønsker.

Så det er derfor nødvendigt at du eksporterer dit varekartotek og i den eksporterede vare csv fil, kan du selv filtrere de varer ud, der skal spæres (og gemme dem i en ny csv fil). For disse varer gælder at du importerer-> Opdaterer varerne med fokus på den kolonne i indlæsning som hedder Adgang. Her kan du vælge fast værdi, og skrive 0   og sæt flueben ved Opdater.  Jeg har prøvet at illustrere det her:

Jeg håber at ovenstående kan imødekomme dig, med de udfordringer du har, og du er altid velkommen at vende tilbage hvis du ønsker en af funktionerne/forslagene uddybet.


  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (5.6k points)
opdateret af