Find eller opret indlæg om funktionerne i tillægsmodulet Projektstyring, der bl.a. kan anvendes til tidsregistrering.

Problem med tidsregistrering, ingen sager at vælge!

Indlægaf jkservice » 22. feb 2011, 10:03

HejMin bogholder og mig har nu kørt alle videoerne ang. projektstyring/tidsregistrering slavisk igennem. Oprettet kononumre, finanskonti, medarbejdere og sager. Men når jeg skal registrere tid for en medarbejder er der ingen sager at vælge imellem...

Venlig hilsen Jacob.
Selvstændig siden 2003.
Regskabsniveau: Newbie.
-
jkservice

Re: Problem med tidsregistrering, ingen sager at vælge!

Indlægaf Steffen E » 22. feb 2011, 10:52

hej Jacob,

Disse sager, er de oprettet som hovedsager? For hvis de er det, så vil du ikke kunne registrere tid på dem. Din mulighed er at fjerne fluebenet i "hovedsag", og så vil du kunne oprette tidsregistreringer.

Hvis du kigger her og læser 2-3 afsnit, så får du forklaringen.

Jeg hører gerne om det lykkes.
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Problem løst

Indlægaf jkservice » 22. feb 2011, 22:15

Du havde ret, jeg havde udelukkende kørt sagerne som hovedsager. De er nu ændret til undersager. Nu spekulerer jeg på hvorvidt jeg overhovedet skal bruge hovedsager på mine enkelte små projekter.
Nye problemer dukker op:
Efter at have rodet lidt med km-registreringer fandt jeg ud af at jeg kan notere et fast km antal på sagen der så registreres hver gang der sættes flueben, smart!
Nu har jeg så et nyt spørgsmål til eksport af tidsregi.
Jeg opretter et nyt emne.
Tak for hjælpen :)
Selvstændig siden 2003.
-
jkservice

Re: Problem løst

Indlægaf Steffen E » 23. feb 2011, 07:59

jkservice skrev:Du havde ret, jeg havde udelukkende kørt sagerne som hovedsager. De er nu ændret til undersager. Nu spekulerer jeg på hvorvidt jeg overhovedet skal bruge hovedsager på mine enkelte små projekter.
Nye problemer dukker op:
Efter at have rodet lidt med km-registreringer fandt jeg ud af at jeg kan notere et fast km antal på sagen der så registreres hver gang der sættes flueben, smart!
Nu har jeg så et nyt spørgsmål til eksport af tidsregi.
Jeg opretter et nyt emne.
Tak for hjælpen :)

Man kan sige, skulle du lave 2 sager for en kunde(oprettet som undersager), så kunne det være aktuelt og oprette en hovedsag, hvor du kan få det samlede overblik over de 2 undersager. Der findes dog et hav af muligheder til hvordan man opretter sine sager - og så længe det giver mening for dig, vil jeg helt klart anbefale dig at gøre det på den måde.
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Re: Problem med tidsregistrering, ingen sager at vælge!

Indlægaf jkservice » 23. feb 2011, 20:04

Hvis der kommer flere undersager til der vedrører det samme, kan jeg jo tilføje en hovedsag og kæde det sammen den vej. Måske kun indtil jeg afslutter en sag vel og mærke...
Selvstændig siden 2003.
-
jkservice

Tilbage til Tillægsmodulet Projektstyring