Når man opretter en varegruppe, skal der angives hvor salg skal bogføres på igangværende sager og afsluttede sager. Såvidt så godt.
Vi har oprettet en konto i balance hvor fakturaer på igangværende sager skal bogføres. Når sager afsluttes flyttes salget til resultatopgørelsens salgskonti.
Udover salg på projekter har kunden også salg direkte til debitorer - altså udenom projektmodulet. Nu vil jeg jo gerne anvende de samme varenumre som anvendes til projektsalg - men til min stor overraskelse bogføres dette salg nu på de konti som er angivet i "Igangværende arbejde" - altså i balancen. Her er der tale om et afsluttet salg som altså bør bogføres i driften med det samme - og absolut ikke er igangværende. Det logiske ville være at direkte salg blev bogført på konto for "Afsluttede arbejder" ...
Spørgsmål: Kan det passe at jeg skal oprette alle varenumre 2 gange for at e-conomic kan håndtere salg både via projektmodul og direkte på debitor ?
Håber at jeg har gjort mig forståelig - ellers uddyber jeg gerne. (hurtig afklaring ønskes - tak)