Find eller opret indlæg om funktionerne i tillægsmodulet Projektstyring, der bl.a. kan anvendes til tidsregistrering.

Kontonummer varegrupper Igangv./afsl.

Indlægaf yesbor » 28. jun 2011, 14:16

Hej

Når man opretter en varegruppe, skal der angives hvor salg skal bogføres på igangværende sager og afsluttede sager. Såvidt så godt.

Vi har oprettet en konto i balance hvor fakturaer på igangværende sager skal bogføres. Når sager afsluttes flyttes salget til resultatopgørelsens salgskonti.

Udover salg på projekter har kunden også salg direkte til debitorer - altså udenom projektmodulet. Nu vil jeg jo gerne anvende de samme varenumre som anvendes til projektsalg - men til min stor overraskelse bogføres dette salg nu på de konti som er angivet i "Igangværende arbejde" - altså i balancen. Her er der tale om et afsluttet salg som altså bør bogføres i driften med det samme - og absolut ikke er igangværende. Det logiske ville være at direkte salg blev bogført på konto for "Afsluttede arbejder" ...
Spørgsmål: Kan det passe at jeg skal oprette alle varenumre 2 gange for at e-conomic kan håndtere salg både via projektmodul og direkte på debitor ?

Håber at jeg har gjort mig forståelig - ellers uddyber jeg gerne. (hurtig afklaring ønskes - tak) :o
-
yesbor

Geografisk sted: Holstebro

Re: Kontonummer varegrupper Igangv./afsl.

Indlægaf Lasse Bager » 29. jun 2011, 15:04

Hej Yesbor

Jeg kan kort svare at det er by-design det den gør. :!:

Dertil kan så tilføjes at jeg sagtens kan følge din problemstilling og jeg vil derfor tage den et skridt videre for at se på argumenterne for det og mulighed for en evt. rettelse heraf.

Så snart jeg kan komme problemstillingen nærmere så vender jeg tilbage. :)
Lasse Bager
Billede
Online regnskabsprogram

-
Lasse Bager
Site Admin

Indlægaf yesbor » 2. aug 2011, 14:57

Hej Lasse

Ved godt der er gået "ferie" :D i det meste af DK, men er du kommet videre ifht. ovenstående problemstilling ?

Som forudset er det "gået galt" for vores kunde mange gange, altså at man har anvendt forkert varenummer ifb. fakturering af kunder der ikke kører via projektmodulet.
-
yesbor

Indlægaf Lasse Bager » 15. aug 2011, 10:45

Hej Yesbor

Det skal jeg selvfølgelig beklage sker.

Og ferieramt har vi vist alle været. :)

Vi har vendt det i vores projektgruppe og alle var sådan set enige i at det designmæssigt skal reguleres til.

Vi har møde tirsdag i næste uge, så ved jeg noget nærmere om hvornår dette bliver rettet til.

Tak for din tålmodighed. ;)
Lasse Bager
Billede
Online regnskabsprogram

-
Lasse Bager
Site Admin

Indlægaf yesbor » 16. aug 2011, 08:14

Hej Lasse

Tak for svar - det lyder godt at I tager problemet op :D
-
yesbor

Indlægaf yesbor » 6. sep 2011, 09:08

Hej igen...

Jeg kan se at næste markedspakke indeholder opdateringer til projektmodulet. Kan vi forvente at ovennævnte problematik er løst i den forbindelse ?
-
yesbor

Indlægaf Lasse Bager » 6. sep 2011, 09:16

Hej Jesper

Det er en del af pakken af forbedringer og fixes til projektstyring, men om det lige er med i den næste eller først om en til to markedspakker tør jeg ikke love dig - men det bliver fixet i vores forløb af forbedringer vedr. projektstyring.

Så den sidste rest af tålmodighed skal lige i brug og så er vi i mål. :)
Lasse Bager
Billede
Online regnskabsprogram

-
Lasse Bager
Site Admin

Indlægaf yesbor » 25. apr 2012, 14:07

Lasse Bager skrev:....
Så den sidste rest af tålmodighed skal lige i brug og så er vi i mål. :)

Hej igen

Så er det snart 8 mdr. siden vi blev bedt om at have "den sidste rest af tålmodighed".... Vi blev ovenfor stillet i udsigt at denne problemstilling (som jeg nærmeste vil betegne som en fejl), ville blive løst. Dette har jeg (på jeres vegne) lovet vores fælles kunde :!:

Hvad kan jeg sige når de nu rykker for en løsning ? Er det røget i glemmebogen, skraldespanden eller på tegnebrættet ?
-
yesbor

Indlægaf Steffen E » 26. apr 2012, 11:23

Hej Jesper,

Tak for opfølgningen - dette indlæg er da i hvert fald røget i glemmebogen. Lad os få det væk herfra, og lad os få en opdatering på status på dette forslag :)

Jeg vil selvfølgelig beklage at den tidligere udmeldning, da det simpelthen i praksis har vist sig ikke at holde stik. Det er vi selvfølgelig kede af, og det ligger fuldt på vores skuldre.

I øjeblikket arbejder vi på at ændre varegrupperne ret væsentligt, hvilket også betyder at princippet med igangværende/afsluttet bliver ændret, og kommer til at virke som du ønsker. Vi skal dog også ind og ændre logikken på hvordan det fungere med alm. salgskonti i forhold til indland/EU/udland salg, hvilket kræver lidt ekstra test/tanker mv..

Derfor vil det korte svar være at det stadig er på tegnebrættet, men ikke noget der ligger lige inden for de næste markedspakker - og igen så beklager jeg at vi har meldt andet ud tidligere.

Skulle der være andet er du meget velkommen til at følge op på denne tråd, eller give mig et kald.

Ps.: Henvis gerne din kunde til dette indlæg.

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Tilbage til Tillægsmodulet Projektstyring