Find eller opret indlæg om funktionerne i tillægsmodulet Lager til lagerstyring i handelsvirksomheder.

rækkefølge af varer på pakkeseddel contra registrer leverede

Indlægaf Bolette » 29. jun 2011, 18:27

hej.......

Hvorfor er rækkefølgen/sorteringen af varerne på pakkesedlen og rækkefølgen/sorteringen af varerne i "registrer leverede" ikke den samme?

Det vil være meget nemmere hvis linje 2 på pakkesedlen også var linje 2 i "registrer leverede" - nu er linje 2 på pakkesedlen måske linje 12 i "registrer leverede" osv.
Der er ret god mulighed for at taske forkert når linjerækkefølgen ikke matcher hinanden :geek:
-
Bolette

Re: rækkefølge af varer på pakkeseddel contra registrer leve

Indlægaf Steffen E » 4. jul 2011, 12:23

Hej Bolette,

Følgesedlen/pakkeselden tager udgangspunkt i hvordan du har oprettet det på din ordre, og den pop-up der kommer frem, vel tage højde for den række du sortere efter. Man kan ikke sortere på indtastningsrækkefølgen, og det er så her dit problem opstår.

Er det korrekt forstået?

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Indlægaf Bolette » 4. jul 2011, 12:57

Hej Steffen.

Mit problem er at det ikke står i samme rækkefølge.

Jeg har ikke tidligere lavet nogen sortering på min ordre - har bare ladet det stå i indtastninsrækkefølge.

Har lige lavet en prøve hvor jeg i ordren har sorteret efter varenr. - når jeg laver pakkeseddel er rækkefølgen indtastningsrækkefølgen.

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål.... ;) men hvis du kan fortælle mig en måde hvorpå rækkenfølgen på pakkesedlen bliver den samme som rækkefølgen i pop-up til "registrer leverede" bliver den samme så er jeg hjulpet.
-
Bolette

Indlægaf Steffen E » 5. jul 2011, 08:34

Hej Bolette,

Nu er jeg helt med på hvad du mener. Og ja det kan jeg godt se. Pakkesedlen tager det der står på ordren, og altså indtastningsrækkefølgen. Det har man ikke mulighed for sortere efter i pop-up.

Vi har kigget nærmere på denne, og den giver rigtig god mening. Vi skal arbejde lidt videre herfra, og du hører fra mig, lige så snart jeg ved mere.

Mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Indlægaf Bolette » 5. jul 2011, 08:51

Hej Steffen.

Tak - jeg ser frem til at høre nærmere.
-
Bolette

Indlægaf Steffen E » 14. okt 2011, 09:07

Hej Bolette,

Bare for at sige dette ikke er glemt, så arbejder vi stadig videre. Vi har netop haft lagermøde, hvor dette er prioriteret højere oppe. Vi har endnu ikke helt fastlagt det nærmere forløb, men når jeg ved det, så hører du fra mig.

Umiddelbart vil en ekstra kolonne med indtastningsrækkefølge nummer, som man kan sortere efter være løsningen som det ser ud nu og her.

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Tilbage til Tillægsmodulet Lager