Find eller opret indlæg om funktionerne i tillægsmodulet Lager til lagerstyring i handelsvirksomheder.

Følgeseddel uden lagerstyring

Indlægaf yesbor » 21. nov 2011, 23:05

Hej

Vores kunde vil gerne være i stand til at sende en følgeseddel. Og jeg har konstateret at hvis man også ønsker at sende tilbud, ordre og fakturaer er man nødt til at tilvælge lagermodulet, selvom man ikke har brug for egentlig lagerstyring (beholdning).

Men kan det passe at man kun kan lave følgesedler på varer som tilhører varegrupper som er "Varer med lagertræk" ?
-
yesbor

Geografisk sted: Holstebro

Re: Følgeseddel uden lagerstyring

Indlægaf Steffen E » 22. nov 2011, 09:13

Hej Jesper,

Det er helt korrekt. Det er kun vare med lagertræk vi kan lave følgesedler på.

(det samme gør sig gældende, når man f.eks. skal lave bestillinger, der vil du også kun få varer frem med lagertræk.)

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Indlægaf yesbor » 22. nov 2011, 10:20

Hej Steffen

Tak for svar.

Hvis jeg opretter vare til at være med lagertræk vil jeg så løbe i problemer eller er e-conomic ligeglad med at vi kører med negative beholdninger. Der ønskes som sagt ikke lagerstyring så der vil aldrig blive registreret noget køb - afgang og vareforbrug kan jeg jo bare bogføre på den samme "fejlkonto" i finans.
-
yesbor

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Steffen E » 22. nov 2011, 11:28

Hej Jesper,

e-conomic er ligeglad med du kører i negativ beholdning, så der vil du ikke ramme ind i problemer. Du kan køre lige så meget minus du vil(det vil jo dog se lidt mærkeligt ud i varekartoteket - men det skal man jo bare være obs. på)

Nu er det jo altid svært at rådgive i hvordan e-conomic, ikke er tiltænkt til at blive brugt :D Men jeg ville som du også skriver, lave mine varegrupper til at være f.eks. nederst i din kontoplan, på 2 diverse konti. Her vil du så kunne regulere posteringerne ud. (hvis du bogfører salg, vil der bliver trukket vareforbrug, og det samme ved køb)

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Tilbage til Tillægsmodulet Lager