Det er meget fint at man kan sende sine indskanninger/PDF'er til en bestemt email-adresse og på dén måde få dem ind så personen der skal bogføre kan knytte dem sammen med posteringer.
Der er dog nogle - efter min mening - meget store ulemper ved hele dette modul:
a) Nogle gange får man en email retur med at mail-systemet ikke kan behandle den sendte PDF. Men hvilken en af mine netop mange afsende mails er der tale om? Hmm... så skal jeg bruge tid på at gå dem igennem og sammenholde med hvad der er kommet ind i e-conomic.
b) Det er rimelig irriterende at man skal overføre bilag fra en intern email-account i e-conomic til selve bogføringen. Hvis jeg sende x antal indskanninger og derefter går i e-conomic kan der godt gå laaaang tid før e-conomic kan se og derfor hente email'ene ind. Sikkert fordi de skal igennem anti-spam filter osv. Forståeligt nok. Men kunne det ikke laves så det automatisk røg ind i e-conomic så jeg ikke både skal sende en email og så 'på et senere tidspunkt' vælge overfør i e-conomic?
c) Hvis jeg vælger "Ubehandlede" har jeg mulighed for at både sortere/flytte rundt på bilag samt tilknytte kommentarer. Problemet er bare at hvis jeg har tilknyttet kommentarer til alle bilag og så vil flytte rundt på nogle så ryger kommentarerne hvis ikke jeg lige har husket at trykke "Udfør". Det er også irriterende at siden genindlæses hver gang jeg trykker på et flytte-ikon. Det ville være meget bedre med en drag'n'drop løsning så man hurtigt og nemt får styr på rækkefølgen og til sidst trykker "Udfør".
d) Ifm. c) kunne det være RIIIIIIIIIGTIG rart hvis der var mulighed for at uploade x antal indskanninger direkte (File Upload) til e-conomic og med det samme sortere dem ind i samme oversigt.
e) Med henvisning til tillaegsmodulet-bilags-dokumentindscanning/indscannings-modulets-udvikling-t55.html så skulle der i maj 2010 være et nyt modul på vej. Hvornår kan vi regne med det er der? Jeg stiller evt. meget gerne op til at teste det og komme med kommentarer.
f) Og så lige.... hvad er forskellen på "Gem" og "Udfør" når man opretter et indlæg her i forum???
Mvh.
John