Diskuter funktionerne i tillægsmodulet Indscanning til scanning af bilag og dokumenter.

Flyt indscanned bilag

Indlægaf Mafoma » 11. nov 2010, 19:58

Har indscannet et bilag, men tilknyttet det et forkert bilags nummer. Kan det indscannede bilag flyttes eller slettes?
-
Mafoma

Re: Flyt indscanned bilag

Indlægaf Steffen E » 15. nov 2010, 09:05

Hej,

Nej såfremt du har tilknyttet et indscannet bilag til et bilagsnummer vil det ikke kunne slettes igen. Du har dog altid mulighed for at tilknytte flere bilag til et bilagsnummer.
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Indlægaf SusanneK » 18. nov 2010, 23:49

Det virker fuldstændig molbo, at man ikke kan fjerne tilknytningen. Hvad er årsagen til dette ?
Brugeravatar
SusanneK

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Steffen E » 19. nov 2010, 09:08

SusanneK skrev:Det virker fuldstændig molbo, at man ikke kan fjerne tilknytningen. Hvad er årsagen til dette ?

Hej Susanne,

Et bud vil være at lad os sige du har oprettet en postering ud fra et ind scannet bilag. Så vil du med denne funktion kunne slette bilaget, og ikke se grundlaget for posteringen. Hvis man ikke kan slette bilaget, jamen så vil man altid kunne se på denne baggrund, hvorfor der er bogført som der er bogført. Problemattikken opstår dog når man får tilknyttet et bilag det forkert sted, og måske ikke opretter det ud for det. Dog kan man jo altid tilføje flere bilag til samme postering.

Om det er den gyldne forklaring ved jeg ærlig talt ikke - jeg går du ud fra det ligesom man ikke kan slette en postering i et regnskab.

Til det vil jeg dog sige, at vi absolut er lydhøre for bedre måde at løse dette på.
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Indlægaf SusanneK » 19. nov 2010, 12:26

Steffen E skrev:
SusanneK skrev:Det virker fuldstændig molbo, at man ikke kan fjerne tilknytningen. Hvad er årsagen til dette ?

Hej Susanne,

Et bud vil være at lad os sige du har oprettet en postering ud fra et ind scannet bilag. Så vil du med denne funktion kunne slette bilaget, og ikke se grundlaget for posteringen. Hvis man ikke kan slette bilaget, jamen så vil man altid kunne se på denne baggrund, hvorfor der er bogført som der er bogført. Problemattikken opstår dog når man får tilknyttet et bilag det forkert sted, og måske ikke opretter det ud for det. Dog kan man jo altid tilføje flere bilag til samme postering.

Om det er den gyldne forklaring ved jeg ærlig talt ikke - jeg går du ud fra det ligesom man ikke kan slette en postering i et regnskab.

Til det vil jeg dog sige, at vi absolut er lydhøre for bedre måde at løse dette på.

Ja, jeg læser hvad du skriver, men kan slet ikke se mig enig i problematikken ved at kunne slette eller ændre et bilag. Man kan jo sagtens bogføre en række poster uden tilknyttede indscannede bilag, og så efterfølgende tilknytte bilagene, og her kan der jo meget let opstå en fejl.

Det vil være langt mere hensigtsmæssigt, både hvis man kunne slette/ændre en tilknytning OG kunne tilknytte et indscannet bilag til flere poster.

Disse 2 ting står på min ønskeliste.
Brugeravatar
SusanneK

Geografisk sted: Søborg

Tilbage til Tillægsmodulet Indscanning