Stil spørgsmål eller kom med input til funktionerne i tillægsmodulet Abonnement til massefakturering og abonnementstyring

Fakturering af abonnement for specifik kunde

Indlægaf Claus Aaberg » 1. aug 2010, 21:31

Jeg er usikker på om der er en mulighed som jeg ikke har kunnet finde, men når jeg har en ny kunde, så opretter jeg abonnementer på kunden, går til Faktura\Debitorer\abonnement og kører en abonnementskørsel (for at få dannet ordre/igangværende faktura).

Jeg kunne mægtigt godt tænke mig at være i stand til at danne denne for en specifik kunde, er det muligt ?

Alternativt (og klart at foretrække) ville være at det var muligt at tilføje abonnementer iforbindelse med at man lavede fakturaen.
-
Claus Aaberg

Re: Fakturering af abonnement for specifik kunde

Indlægaf vibeke » 12. aug 2010, 14:17

Hej

Ved ikke om du har fået svar på dit spørgsmål om abonnement på en specifik kunde, men det kan altså sagtens gøres på faktura'en, når du opretter faktura på en specifik kunde, kan du oprette en ordrelinie, her vælger du et varenr. - det svarer til dine abonnementer, altså vælger du bare det der er aktuelt, og dermed har du din faktura.

mvh

Vibeke B.
-
vibeke

Re: Fakturering af abonnement for specifik kunde

Indlægaf Claus Aaberg » 13. aug 2010, 09:02

Hej Vibeke,

Tusind tak for svaret.
Hvis jeg forstår dit foreslag, så går det ud på blot at oprette en fakturalinje med det relevante vare nr.

Det er selvfølgelig en mulig workaround, men på den måde får jeg ikke oprettet det tilhørende abonnement og dermed heller ikke "historikken" på abonnementerne. Dvs at jeg ikke kan gå ind og søge på aktive, fakturerede abonnementer på den kunden.

Er det ikke korrekt ?

Claus
-
Claus Aaberg

Tilbage til Tillægsmodulet Abonnement