Brugervenlig kontoplan

Her kan du skrive dine ønsker og gode idéer, der vil gøre e-conomic nemmere at bruge.

Brugervenlig kontoplan

Indlægaf jkn » 7. jan 2011, 11:07

Ved udskrivning af kontoplanen, udskrives den bare i en lang ej brugervenlig/kedelig udgave. Ingen mellerum, ingen forskel på Overskrift, Sumfra, Drift osv.

Det betyder når vi skal lede efter noget i kontoplanen, er det sværer at finde det.

Forslag til at vi selv kan designe kontoplanen efter behov, med f.eks. farver, understregning, mellemrum osv ved Overskrift, Sumfra, Drift osv.

Det vil give en meget mere overskuelig, brugervenlig kontoplan.

Hej fra jkn :P
-
jkn

Geografisk sted: Valby, København

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Brugervenlig kontoplan

Indlægaf Steffen E » 18. jan 2011, 14:17

Hej JKN,

Tak fordi du gider tage dig tid, til at skrive på vores forum.

Udskriver du kontoplanen fra fanebladet "rapport" og så "kontoplan"?

Jeg vil nemlig give dig ret, der er ikke den store forskel i farver, mellemrum mv.. Er du opmærksom på du kan få det over i Excel? Det kunne være en løsning her og nu, og hvis du er stærk i makroer, er jeg sikker på man kunne lave nogle fede ting, som gjorde det helt automatisk.

Det kunne være fedt hvis der var andre der syntes dette var et godt forslag, gav deres mening til kende.
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Re: Brugervenlig kontoplan

Indlægaf Leo Lund » 27. jan 2012, 10:17

Hej

Jeg kan se at overskrifter og sum er med fed skrift - hvis de ikke var det for et år siden - så fint med den forbedring.

Der kunne også godt være "luft" - dvs. en blank linje efter sum og før overskrift (dog kun en blank linje hvis begge betingelser er opfyldt).

Med andre ord - som når man udskriver en saldobalance.

Faktisk kan man danne den ønskede kontoplan, ved at danne en saldobalance og sætte flueben i "Vis konti med 0-saldo".
Venlig hilsen

Leo Lund Erhvervsbogføring
Oldenborggade 1C, 1.
7000 Fredericia
28 19 82 88
http://www.erhvervsbogfoering.dk
info@leolund.dk
http://dk.linkedin.com/in/leolund
Brugeravatar
Leo Lund

Geografisk sted: Fredericia

Tilbage til Forslag til et nemmere e-conomic