Kan ikke rette sagsnr ved kopiering/kopier og vend  Emne er løst

Her kan du skrive dine ønsker og gode idéer, der vil gøre e-conomic nemmere at bruge.

Kan ikke rette sagsnr ved kopiering/kopier og vend

Indlægaf Rene.Arpe » 26. jan 2012, 15:08

Når man fra faneblad "Faktura" - menupunkt "Arkiv" vælger "kopier" eller "kopier og vend" kan man ikke rette sagsnr på kopien.

Kan man ikke åbne op for det ?

Eksempel:
Er fakturaen bogført på et forkert sagsnr og man ønsker at oprette fakturaen på det rigtige sagsnr er det helt forfra - da man ikke kan kopiere den oprindelige faktura - idet sagnr på kopien ikke kan rettes :(
René Arpe
IT konsulent
Billede
-
Rene.Arpe

Geografisk sted: Vejle

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Kan ikke rette sagsnr ved kopiering/kopier og vend

Indlægaf Steffen E » 31. jan 2012, 13:38

Hej René,

Tak for dit forslag. Jeg har grebet den videre her fra - jeg er selv støt på dette før. F.eks. også hvis brugere har div. projekter(lad os sige et samlet lejlighedskompleks), som de f.eks. skal fakturer til flere forskellige debitorer(hver enkelt lejlighedsejer), på ca. det samme beløb.

Selvfølgelig er der andre med samme ønske, skal i være meget velkommende til at hive fat i os.

(eksemplet er for simplet :) )

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

ændre sagsnr. på faktura

Indlægaf 109807 » 8. feb 2012, 10:57

hejsa

jeg har haft kontakt med chatten idag, men de kunne desværre ikke hjælpe. så nu sender jeg mit ønske til jer her.
Nedenstående er kopi af dialogen med chatten.

Du sagde: Hej, jeg sidder og laver fakturaer og går i arkiv og finder den sidste faktura på vores kunde og kopiere den, men når jeg så skal redigere f.eks. sagsnr. på den ny så vil den ikke give mig lov til det. kan det være rigtigt
Christina: Hej Hanne. Okay, du vil gerne have ændret sagsnr., har den givet et nyt nr. eller er det det samme?
Du sagde: jeg vil gerne have ændret sagsnr. på den pågældende faktura
Du sagde: den har kopieret fra gammel faktura,
Du sagde: og nu er det samme faktura men en ny sag
Christina: Okay, har lige testet det, og det er korrekt, man kan ikke ændre det, du få det samme nummer. også selvom det er en ny faktura.
Du sagde: Er det ikke muligt det kan laves om så man kan komme til det
Christina: Nej desværre :(
Du sagde: hmm æv, kan i ikke forslå det til udvikling, det gør det væsentlig nemmere når man tit laver enslydende fakturaer
Christina: Men ved ikke om du kender til vores Forum side, der kan man komme med forslag til et nemmere e-conomic. Det er den side vores udviklere kigger på :)
Du sagde: nej den kender jeg ikke men det kan jeg da prøve.
-
109807

Re: Kan ikke rette sagsnr ved kopiering/kopier og vend  Emne er løst

Indlægaf Steffen E » 8. feb 2012, 11:09

hej,

Jeg kan se andre tidligere har forslået det samme, jeg har netop smidt dit forslag sammen med dette.

mvh
Steffen Ekelund
Billede
Online regnskabsprogram

Brugeravatar
Steffen E
Site Admin

Tilbage til Forslag til et nemmere e-conomic