Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny economic: Den skifter bilagsnr selvom bilaget ikke er færdigt?

+1
Hej . Hvis man er i gang med et bilag og skal 'ud' at tjekke noget et andet sted i e-conomic. Så er den eneste måde at komme tilbage til kladden på jo at klikke 'opret nyt bilag'.

Dette er et problem hvis man er igang med f.eks en lønbogføring, hvor der typisk er mange posteringer på samme bilagsnr.

Kunne der ikke enten etableres en knap der hedder 'forsæt bogføring' eller at den først skifter bilagsnr når det enkelte bilag er 'gået op' - som det er i det gamle. Det er hat og briller at den kan gå frem i nr.serie før bilaget er udlignet.
i Forslag » Andet af (150 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Lisbeth

Det gør den hvis man hopper ud og klikker på opret ny.

Hvis du klikker på rediger blyanten på en af de posteringer i bilaget der endnu ikke er færdiggjort - så klikker du gem og fortsæt og så kører den videre.

Det er helt bevidst at den ikke fortsætter - da det at lave ny postering forventes en ny postering og ikke fortsættelse af en gammel.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hold da op. Det er vist udtænkt af teknikere og ikke af nogen, der sidder med bogføring? ;-)
Det er desværre nok ikke helt forkert.

Det er udtænkt af folk med stort fokus på betegnelse og handling - men er dog enig i at der er delelementer som ikke helt som man forventer det. Beklager.
Jeg benytter mig af muligheden for at have flere faner. Det er blot at åbne e-conomic på flere faner, så kan jeg foretage alle de opslag der er nødvendige for den funktion jeg sidder med.
Hej JBT. Det ved jeg ikke hvordan man gør? Kan du forklare det mere indgående?

På forhånd mange tak.

Lisbeth
Hej Lisbeth

Jeg går ud fra, at du kører et Windows operativsystem, samt din browser er opdateret og kan håndtere faner. Marker teksten i browserens adresselinie, når du arbejder i e-conomic. Tryk ctrl c (kopieringsfunktion i Windows).

Åben en ny fane (højreklik evt. på fanebladet FAKTURE i e-conomic og klikker på Åben link på en ny fane, kan din browser ikke håndtere faner, åbner du i stedet en browser i et nyt vindue ). Gå til den nyåbnede fane. Marker teksten i browserens adresselinie og tryk Ctrl v og afslut med enter.

Nu er du logget på e-conomic med to browsere; men fra hver sit faneblad, men med samme bruger. Du kan derfor foretage alle de opslag, du ønsker fra det ne faneblad, uden at afbryde det bilag du var i gang med.

Når du logger på fra flere faner (eller vinduer) som samme bruger, skal du være opmærksom på ikke at arbejde på et bilag  fra mere end 1 browser. Gør du det kan du får et meget mærkeligt bilag.

Mvh

Jens
Ah, nice. Den måde jeg forsøgte at kopiere på fungerede nemlig ikke, men det gør dit forslag. Tusind tak!