Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afdelingsopdelt regnskab - det duer ikke

+1
Når man fører afdelingsopdelt regnskab, så skal det ikke være muligt for systemet selv at bogføre poster, som bogføres uden afdelings nr. på!

Når der posteres rykkergebyr ind på den anviste konto, har disse gebyrer ikke nogen afdeling - DET KAN IKKE VÆRE RIGTIGT!

Når vi betaler for afdelinger og låser systemet på hver konto til "Tvungen Afdeling" - så kan jeg ikke forstå at Economics poster kan føres ind i regnskabet uden afdeling!!

Hvad mener I?
i Forslag » Andet af (150 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Add-up

Jeg er helt på linje med dit forslag og vi har allerede lagt op til at systemposteringer også indeholder afdeling. Hvornår det kommer ved jeg ikke, men vi har prioriteret forslaget og lagt det op til teknisk prioritering.

Så det er på listen, men jeg vil ikke love dig noget.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Det er jeg glad for at høre for det laver totalt rod i mit regnskab, når de opdelte afdelingsregnskaber skal sammenlignes med totalt regnskabet.

Ser frem til at høre fra jer, når det er på plads - god weekend til dig.
Hej :)

Jeg skriver her for at følge på indlægget som har ligget alt, alt for længe.

Jeg vil gerne prøve at tage denne problemstilling op igen. Jeg skal bare lige være sikker på, at jeg har forstået jeres arbejdsgang korrekt.

I bruger afdelingsregnskab og skal nu til at lave en rykker, som skal ramme en afdeling. Derfor har i valgt, at sætte tvungen afdeling på den konto, som bliver brugt til rykkergebyret. Er det rigtigt forstået?

Hvis jeg har ramt rigtigt, hvordan vil i så have, at den rykkeren rammer den rigtige afdeling? Hvis det kun er bestemt afdeling, som der altid skal rammes, så giver det selvfølgelig sig selv, men uden at vide, hvordan i arbejder, så kunne jeg forestille mig, at rykkerne skal på forskellige afdelinger.

Hvordan skal dette håndteres?

 

Jeg håber i er friske på at give et svar selvom det er et meget gammelt opslag. Jeg føler dog alligevel vi skylder jer et svar :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Kunne man ikke når det drejer sig om systemposteringer, fastsætte afdelingen på kunden eller kundegruppen?
Hej og tak for at vende tilbage.

Det er helt sikkert en måde at gøre det på. Jeg kunne dog forstille mig, at en kunde og i hvert fald en kundegruppe kunne blive delt på flere afdelinger. Det svinge i mellem, hvilke varer, der bliver solgt, som kan ligge på forskellige afdelinger og hvordan skal værdien af rykkeren så fordelens i forhold til fordelingen af varelinjer? Det kan være du kan nøjes med at have en kunde per afdeling, men jeg ved, at nogle brugere af e-conomic deler det mere op. Derfor vil det ikke være en brugbar løsning for alle brugere vi har.
Det er dog bedre end på konto niveau, så det er tættere på.

I forhold til afdelinger og systemposteringer, så har vi en udfordring her. Det bliver ikke særlig godt behandlet. Jeg har før taget en snak med vores udviklere omkring dette og det er ikke noget, som der vil kigget på i 2018. Om det kommer i 2019 er for tidligt at sige, men jeg vil i hvert gøre dig opmærksom på, at vi i hvert fald er så langt fremme før der kan blive kigget på det.

Jeg forstår helt sikkert din frustration. Jeg vil dog også være ærlig og fortælle, hvordan status er herinde.