Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Faktura bogføres selvom varegruppeopsætning er forkert !

+1
Hvis man har en varegruppe hvor kun konto for salg "Indland" er udfyldt og der sælges til kunde i fx "Udland (rubrik C)"  burde systemet melde fejl..... der er jo ingen konto i varegruppefeltet for "Udland"...

I stedet tages bare konto for Indland - og trækker denne konto moms kommer der også moms på fakturaen til den udenlandske kunde...

Det mest logiske ville være at systemet melder fejl /"manglende opsætning"  i stedet ?

René Arpe It-konsulent
i Forslag » Andet af (17.3k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej René

Det er designet sådan ud fra de kriterier som var gældende omkring moms og omsætning tidligere - hvor momszonen var afgørende.

Jeg vil medgive dig at med den nye tilgang til momsen kan en fejlmeddelese give et bedre og mindre fejlbehæftet flow.

Dog har vi den udfordring lige pt. at det ikke er alle som er skiftet over til den nye momsmotor - og vi vil ikke være i stand til at ændre logikken nu således at den kan adskille. Så jeg kan konkludere at forslaget er noteret og vi vil implementere det når det giver mening i forhold til konverteringen af kunder på den nye momsmotor.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej René

Jeg skylder dig lidt et svar på denne.

Jeg formoder du har bemærket at der kommer en advarsel nu om at der er linjer på fakturaen som mangler en konto i varegruppe opsætningen.

Den er bevidst lavet sådan for ikke at bryde det arbejdsflow nogle kunder har indarbejdet, så man vil altid kunne sende fakturaen afsted alligevel.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)