Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændre en postering i en afsluttet periode.

0
Hejsa jeg er stadig ny i det her, men prøver ihærdigt at Google og læse mig frem til løsninger. Jeg er stødt på det problem, at jeg har bogført en debitorindbetaling på en forkert konto i 2012 afsluttet regnskabsår, og nu vil jeg gerne vide hvordan jeg kan ændre det? Jeg har prøvet at tilbageført min postering, men får så en advarsel om at jeg er ved at ændre i en afsluttet periode. Må jeg sige ja, eller hvad skal jeg gøre?  Hilsen Tom.
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (170 points)

1 Svar

Som udgangspunkt må du ikke bogføre i afsluttet regnskabsår, og slet ikke hvis regnskabet er revideret eller indsendt til erhvervsstyrelsen, debitorlisten skal svare overens med den reviderede debitorliste. Du skal i stedet lave et bilag hvor du kort beskriver fejlen, herefter bogfører du bilaget ( i indeværende år) således at du korrigere for debitorindbetalingen.Herefter vil din debitorliste stemme. Det er en god ide at lave en revisormappe hvor du har kopier af sådanne typer posteringer, så kan din revisior nemmere få forståelsen af korrektionerne, samtidig giver det dig mulighed for at få en dialog omkring korrektionerne med din revisor ved næste årsafslutning.
Bogføringshjælp af (2.7k points)