Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




abonnement kørsel

0
Jeg har en kunde der bruger abonnement og netop har valgt at gå over til economic.

Men da deres kunder faktureres på forskellige måde (eks, nogle må ikke samles på en faktura, da de efterfølgende skal have sat leveringssted på de forskellelige abonnementer, ander bør netop modtage alt på en faktura og andre igen fakturers midt på måneden istedet for først på måneden,) ville det være fordelagtig at kunne filtrer abonnementskørselen ud fra debitor,  i stedet for kun at kunne filtrer på abonnementer ved abonnementskørslen

Som det er nu, skal der køres på alle debitorer, hvorefter over halvdelen skal slettes i igangværende, for derefter at kører den samme periode igen og så slette nogle debitorer for så til sidst at kunne fakturer resten.

Ud over dette skal der når de ligger som igangværende sættes leveringsted på hver enkelt faktura hvor dette er nødvendig istedet for at kunne gøre dette når man lægger debitor ind på abonnementet, altså lægge samme debitor på abonnementet men med forskellige leverings adresser, dette ville også afhjælpe at man kunne samle abonnementer for samme debitor dersom leveringsadressen er den samme.

Det giver end del ekstra manuelt arbejde og derved også en større risiko for fejl.
i Spørgsmål » Dimension (afdelinger) af (140 points)
gen-kategoriseret af

1 Svar

Hej hauerbach

Tak for dit indlæg :)

Lige umiddelbart som jeg læser det, så har jeg en løsning til noget af det, så det vil blive nemmere for dig.

Du skriver at du har ét abonnement hvor der er forskel på om dine kunder skal ha det samlet på én faktura, eller om det skal splittes op på flere fakturaer. Måden jeg ville løse dette på, er simpelthen ved at oprette to af dette abonnement. Så det ene af abonnementerne gør du til det hvor den skal samle det, og hakker "Én faktura pr. debitor" af ved abonnementskørselen. Og det andet er så det hvor du den splitter det op på flere fakturere.

Du forslår at man ved abonnementskørselen kan søge fra og til en given debitor. Jeg har vendt dette forslag herinde, og dette vil ikke rigtig komme til at fungere. For hvis nu den debitor man søger på er på flere af ens abonnementer, så kommer alle med i kørslen - og dette er nok ikke altid meningen den skal det. Derfor er dette desværre ikke en funktion der kommer.

Mht. det med leveringssted, så er dit problem lige nu at, din kunde får flere abonnementer, men de skal ikke samles på én faktura, da de skal ha' hver deres leveringsadresse. Og ligger du en overordnet leveringsadresse på din kunde, så vil den altid tage den, og i dit tilfælde er det ikke meningen. Desværre er der ikke lige nogen løsning på dette, der er kun at gå ind og gøre som du gør nu, sætte det på inde under i gangværende fakturere.

Håber du kan bruge mit forslag, det er selvfølgelig ikke lige som du havde ønsket - men håber dog at det kan lette dit arbejde lidt.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på info-conomic.dk, hvis du ønsker yderligere hjælp til dette :)

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)
Hej.

Jeg har nogenlunde det samme problem. Vi har nogle store kunder som har flere forskellige projekter kørende. De skal til samme EAN nummer, men ikke til samme kontaktperson. Kan ikke sende pr. kontaktperson. Pt vælger den lidt forskelligt.

 

Mvh Anne