Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Samme varenummer - forskellig lokation

0
Jeg har brug for at vide, hvor mange enheder af samme vare, jeg har på forskellige lokationer.
Men når jeg kopierer et varenummer og ændrer lokationen, svarer systemet at nummeret findes allerede.
Ja tak, det ved jeg godt: jeg har jo lige kopieret det.
Jeg ønsker ikke at lave nye varenumre for hver lokation, da varekartoteket så bliver totalt uoverskueligt.

Hvordan kommer jeg uden om den krølle?

Mvh
Finn Nicolaisen
i Forslag » Lagerstyring af (120 points)
gen-kategoriseret af 🔒

2 Svar

Du skal ikke lave nye varenumre pr. lokation, men oprette de lokationer, du har behov for, under fanebladet --> Lager --> Lokationer. Når du så bogfører en tilgang eller en afgang af en vare, vælger du den lokation, som varen skal tilgå eller afgå.

Når du har lagermodul, kan du under fanebladet --> Rapport --> Lageroptælling se, hvad du har på dine lokationer og ligeledes opgjort pr. lokation.

  Svend Christiansen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (5.1k points)
Jeg bruger også lokationer i lagermodulet. Jeg har oprettet flere lokationer, for hhv. mit hovedlager, samt hver af mine samarbejdspartnere. Jeg har knyttet alle mine forskellige varenumre til min primære lagerlokation.

Når jeg fakturerer mine kunder kunne jeg godt tænke mig at varerne automatisk bliver trukket fra den lagerlokation, som kunden hører til. Som det er lige nu skal jeg huske at lægge den rette lokation ind på hver fakturalinje når jeg fakturerer, medmindre det er varer der er trukket fra mit hovedlager.

Jeg har talt med Hotline, og de siger at det ikke er muligt at knytte en debitor til en bestemt lagerlokation, ligesom det er muligt at knytte et varenummer til en bestemt lagerlokation.

Er der andre end mig der godt kunne tænke sig at dette blev muligt, og på den måde spare en masse tid?
Forslag af (340 points)