Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




DB pr. afdeling: Vareforbrug fra et lager / salg flere afdelinger

0

Jeg har lige skiftet til e-conomic og kæmper lidt med korrekt opsætning/bogføring.

Sagen er, at jeg har flere webshops (oprettet som afdelinger) men kun eet varelager, hvor alle trækker fra.

Hvorledes håndterer jeg dette bogføringsmæssigt, således at jeg kan lave en retvisende rapport, som viser DB pr. afdeling.

Tak på forhånd for alle gode forslag ....

Vh. Morten

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (160 points)
opdateret af

2 Svar

Hej MMWebbiz.

Det er muligt via API'et, at få webshopsene til at overføre en afdeling på hver varelinje. Dvs. hvis du i webshop 1 overføre varelinjer til e-conomic, så kan den overføre at det er på afdeling 1 der skal bogføres.

Det samme gælder for webshop 2 og afdeling 3 osv.

 

På den måde skal du ikke selv sætte disse afdelinger på. Men det afhænger af om hvorvidt det er blevet udviklet sådan og du er i stand til at overføre det fra webshopsene.

 

En god idé er at gå ind på kontoplanen og redigere alle omsætningskonti. Her kan du sætte flueben i "Tvungen afdeling". Har du dette flueben vil du ikke være i stand til at bogføre en faktura hvis der er linjer som mangler afdelinger :)

 

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen bedre løsning end disse.


  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Bogføringshjælp af (6.2k points)
Hej Gurjap, tak for tilbagemeldingen !

Jeg er via jeres chat blevet frarådet, at have afdeling tilknyttet på produktniveau, så nu er afdelingen tilknyttet varegruppen. Det gav problemer i forhold til rapporterne, hvis der både var afdeling på produkt og varegruppe.

Men jeg har sådan set fint styr på omsætningen, den lander hvor den skal via API'en, mit spørgsmål gik mere på, hvordan jeg får tilknyttet vareforbruget til det respektive varesalg.

Min målsætning er at kunne konstruere et retvisende DB pr. afdeling, hvilket jo forudsætter at jeg kan allokere vareforbruget korrekt. Og her er udfordringen, at jeg har eet fysisk lager.

Jeg håber, at det giver mening ?
Bogføringshjælp af (160 points)