Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Opstart af 2013-regnskabsår

0
Så er 2013 godt i gang, og jeg skal have sendt fakturaer ud for de første 15 dage, men kan jeg godt gå i gang med 2013, selv om 2012 stadig er i gang i forhold til årsafslutning? Og giver det udfordringer i forhold til kreditnotaer, hvis ubetalte fakturaer vedr. 2012 først krediteres i 2013-fakturabunken, hvis jeg opgiver at gå efter de mindste tilgodehavender?

Jeg har ledt efter en video vedr. netop dette, men jeg kan kun finde almindelig opstart af nyt regnskabsår udebn "problematikken" omkring, at foregående år ikke er helt afsluttet...

Mvh.Mia
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (310 points)

1 Svar

Hej Mia

Du går bare i gang med 2013 - ikke noget problem.

Og for så vidt angår kreditnotaerne så gør det ikke noget at du har noget som er tilbagedateret i nummerrækken, men man ville jo nok nærmere registrere det som en indbetaling med tabskonto som modkonto i stedet for banken og ikke ligefrem lave kreditnotaer - det er jo tabte tilgodehavender og ikke forkerte faktureringer som skal krediteres. 

Håber det gav mening. laugh

 

Med venlig hilsen


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af 🔒 (34.9k points)