Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af varer på projekt

0
Jeg vil gerne anvende e-conomic til en håndværkervirksomhed.

De har brug for at kunne bogføre indkøb af varer på det enkelte projekt til senere fakturering. Er det muligt?

I givet fald: Hvordan overføres fra denne bogføring til fakturering?

Mvh

Henrik
i Spørgsmål » Andet af (630 points)
status opdateret af

2 Svar

Hej Henrik,

Der er to scenarier.

 

Den ene er hvis du både skal have lagerstyring samtidig med projektstyring, så vil der i dine varegrupper være mulighedfor at medregne varer i sager.

 

Dvs. ligeså snart du laver en faktura på en sag, så vil varen automatisk blive medregnet.

 

Hvis du ikke skal have lagerstyring med, skal du bogføre omskostninger, læs mere her, hvorefter du kan overføre og fakturere omkostninger, læs mere her.

 

Giver det mening? :)


  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Spørgsmål af (6.2k points)
Hej Gurjap,

Nej, desværre er jeg ikke helt med:

Jeg har godt set muligheden i varekartoteket for at medregne i sager. Men betyder det, at jeg fra lagermodulet kan lave en lager-ud-bogføring til den enkelte sag?

Den anden løsning er jo bogføring af omkostninger, hvilket ikke er varer! Det jeg gerne vil er at kunne trække på varekartoteket med salgspriser og knytte de enkelte materialer til en sag. Så jeg håber virkelig det kan løses med anvendelse af lagermodulet.

Hvad gør andre håndværks/servicevirksomheder, når I skal holde styr på hvilke materialer I skal fakturere på den enkelte servicesag?

 

Henrik
Spørgsmål af (630 points)
Hej Henrik,

Jeg vil meget gerne fortælle om dine muligheder til overstående spørgsmål, men jeg tænker det er nemmere telefonisk.

Vil du ikke ringe på 88204841 og spørg efter Morten. Ellers send dit nummer til info@e-conomic i emne skriv Att.: Morten, så ringer jeg dig op.

Jeg håber det okay :)

Mvh. Morten