Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leveringssteder i Abonnementer/Abonnenter

0
Kan man bruge leveringssteder i forbindelse med abonementer/Abonnenter?

Konkret ønsker jeg at tilknytte en debitors leveringssted, når jeg opretter debitorer som abonnent på et abonnement - så leveringstedet kommer til at fremgå af abonnementsfakturaen
lukket
i Spørgsmål » Dimension (afdelinger) af (280 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Karl Erik

Rigtig godt spørgsmål og jo der er mulighed for at tilknytte leveringssted
på sine debitorer før man tilknytter dem som abonnenter.

Først skal du oprette leveringssted - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/leveringssted på den enkelte debitor og dernæst tilknytte leveringsstedet på debitoren efterfølgende.

Til sidst skal du så tilknytte debitoren på abonnementet - http://wiki.e-conomic.dk/tillaegsmodul/abonnement-opret-abonnent. ved, at indtaste debitornummeret i den markeret kasse tilknyt_abonnent.png

Jeg håber det besvare dit spørgsmål  

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Hej Jesper,

Det er fint nok hvis en kunde kun har et enkelt leveringssted, men sådan hænger virkeligheden nu engang sjældent sammen. Rigtig mange af vores kunder har mange leveringssteder (nogle næsten 200), og mange af dem har abonnementer hvor de skal have f.eks. 15 eksemplarer af en varer leveret til 15 forskellige leveringssteder, naturligvis med 15 separate ordre-/abonnementsnumre.

Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde en måde at vælge leveringssted når man tilføjer en abonnent til et abonnement, men det må da kunne lade sig gøre, for det må da være yderst hyppigt forekommende at kunder skal modtage mange eksemplarer af en vare til forskellige lokationer.

Vi bruger »Øvrig reference« til at angive kundens ordrenummer på almindelige fakturaer, og det ville være rart hvis man også kunne udfylde dette felt ved under abonnenter, men det ser heller ikke ud til at man kan det. Man kan skrive fritekst i »Ekstra tekst til ordre/faktura«, men det kommer til at stå som en fakturalinje i stedet for at stå der hvor kundens ordrenummer normalt står.

Er vi virkelig nødt til at lave vores abonnementer som manuelle fakturaer og ikke bruge abonnementmodulet overhovedet?