Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




balance året før ved mere end 12 måneder

0
Hej

Jeg har to kunder som begge startede i efteråret 2009 - de er i ApS form, så de har begge valgt at første regnskab er på mere end 12 måneder.

Den ene har første regnskab fra 01-07-2009 til 31-12-2010 - den anden noget tilsvarende.

Når jeg nu danner balance for 2011 - så kan jeg vælge samme periode året før - det kan selvfølgelig godt bruges til at se hvordan det er gået - men som grundlag for opstilling af regnskab med sammenligningstal, der er det ubrugeligt.

Årsagen er at mange tjekker om sammenligningstallene passer med regnskabet for året før, og det gør det så ikke - idet der kun er 12 måneder i sammenligningssøjlen.

Når man vælger ?sammenligning? så er der p.t. følgende muligheder:
?År til dato?.
?Samme periode året før?
?Budgetsammenligning?
?Primosaldo?

Her vil det være dejligt med en femte mulighed, som skal hedde ?Regnskabsåret før?.

Måske skal muligheden kun være der når der rent faktisk er indtastet en fra/til periode som passer med et regnskabsår ? det er jeg lidt usikker på. Som minimum skal det nok være et krav at startdatoen til balancen også er en startdato i en af de oprettede regnskabsår.

Der er i øvrigt et helt andet og mere alvorligt problem ved regnskaber på mere end 12 måneder.

En kunde som startede 01-10-2010 og har første regnskabsår til 31-12-2011 ? der giver det et uheldigt resultat når jeg vælger saldobalance fra 01-10-2010 til 31-12-2011 og sammenligningstal ?samme periode året før?.
I søjlen til sammenligningstal bør der stå nul hele vejen ned ? men der står summen af posteringer i perioden 01-01-2010 til 31-12-2010 og dermed er 4. kvartal 2010 både med i ?indeværende år? og ?året før?.

Og så sidste ?brok? omkring det med regnskab over 12 måneder.
Det er tilsyneladende ikke muligt i e-conomic at få en månedsopdelt nøgletalsrapport på over 12 måneder, så de kunder som har et længere regnskab ? de må ?nøjes? med nøgletalsrapport på de først 12 måneder af det ?forlængede? regnskab. Jeg troede så at jeg ?bare? kunne danne udskriften af to omgange ? først for de 12 måneder og så en for resten ? men udskriften ?kræver? at ?fra dato? er første dato i et regnskabsår ? øv.

Jeg ved godt at det med regnskab over 12 måneder ? det ikke er hverdag ? men det er heller ikke sjældent.
i Forslag » Andet af (4.2k points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.