Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forslag til km-registrering

0
Jeg er konsulent, og sidder fortiden hos en kunde, sammen med en anden kollega, som jeg henter hver dag. Hele processen med at lave et kørselsregnskal er milledsttalt meget besværlig, og det tage let 5 minuter at kontere én dag, og når man så glemmer at registrere i løbet af måneden og skal indtast en hel måned af gangen, giver det ca 2 timer extra arbejde... exclusiv den tid det tager at brokke sig

Når jeg skal føre kørselsregnskab, skal det være ret detaljeret, så hverdag har jeg 4 poster:

Hjemme fra mig selv og ind til min kollega
Fra min kollega og ud til kunden
Fra kunden og tilbage til min kollega
Fra min kollega og hjem til mig selv

For det første kan jeg ikke skrive sag-nr direkte, men skal istedet for vælge det i sagskartoteket. Der ville være lidt tid at spare, hvis jeg bare kunne skrive sagsnummeret i feltet.

Det næste problem er, at der ikke er noget autokomplete/suggest på fra og til felterne. På andre hjemmeside (hvis ikke udvikleren af siden har gjort noget aktivt for at disable denne feature) kan man trykke ned-ad-piltasten, og så kommer der en liste af tidligere indtastede værdier i feltet. Da man ikke kan dette på e-conomic.dk bliver man nødt til at indtaste hele adressen hver gang.

Så er der muligheden for at kopiere en kørsels-registrering; hvis man vælger at kopiere en registrering, så kan man ikke vælge en ny dato for den nye registrering, men i stedet står der så bare to registreringer for samme dato.

Og som en fjerde ting, vil det værre rigtigt smart, hvis, når man en gang kommer til at kunne kopiere kørsel-registreringer, man kunne vælge at kopiere flere registreringer, således at jeg ville kunne kopiere alle 4 registreringer fra en dag til den næste på én gang.

Det ville også være rart, hvis man kunne vælge at kopiere registreringer fra en dag til en række af dage i én operation, e.g. vælge at kopiere det man har indtastet for mandag, og indsætte det samme for dagene fra tirsdag til fredag.

Som en sidste ting, kunne det også være rart med en kopier fra forige dag funktion, sam bare tog alle oplysninger fra forige dag, og satte det ind under den valgt.

Det var vidst det hele, jeg vil tilbage til registrerings arbejdet.
lukket
i Forslag » Andet af (190 points)
opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Nir,

Det er vist svært at være uenig i dine betragtninger at det kan være noget besværligt. Vi har et gennemsyn på projektstyringen i eftersommeren og vi vil i den forbindelse tage dine forslag op til overvejelse.
Imidlertid overhales vi måske indenom af automatikken, idet der er udviklet en GPS baseret kørebog der er integreret til e-conomic projektstyring.
Tjek lige her og tage evt. en snak på manden (Peter) bagved. - https://market.android.com/details?id=com.splendit.tracklog&feature=search_result

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
valgt som bedste svar af
Helt vildt sejt program, det skal prøves med det samme  Tak for tippet

Som et andet lille tid, har jeg lige opdaget, at man godt kan kopiere en kørsels registrering, men det er lidt hemmeligt hvordan man gør:
 
Inde fra km-registrering siden, skal kan trykke på måneden, så man kan se alle registreringer for hele måneden. Hvis man så trykker kopier her efter, får man mulighed for at vælge en dato i feltet oven for. Man kan dog ikke kopiere fra en måned til en anden.
Forslag af (190 points)