Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debitorgruppe indstiller automatisk tilhørende momszone ved oprettelse af kunde

0
Hej,

Ved oprettelse af en ny kunde vil det være en stor hjælp for et firma som vores med mange udenlandske kunder, at debitorgruppe indstiller automatisk en tilhørende momszone, og gerne også valuta.
i Forslag » Andet af (240 points)

1 Svar

Hej Chris og tak for dit forslag

Jeg kan godt se tanken bag at kunne dele sine kunder op på denne måde. Det første der falder mig ind her er dog, hvilken betydning det vil have for andre brugere. Hvis jeg som bruger har 4 kundegrupper, som ikke er styret af valuta og momszone, ville det være et kæmpe arbejde at rydde op eller arbejde efter, hvis vi pludselig går ind og bygger systemet op, så det nu bliver bestemt af kundegruppen.

Jeg vil derfor i første omgang afvise at have dette setup. Jeg kan godt se det giver mening for jer, hvis i kunne gøre det på denne måde, men det vil det ikke for alle kunder. 

Du skal dog være opmærksom på, at du kan opdatere både valuta og momskode via en import. Du kan altså tage en fil med alle kunderne fordelt på kundegruppe og så lave en import med fast værdi i valuta og momszone. De vil herefter opdateres i et hug. 

Du kan eksportere alle dine kunder ud via alle indstillinger -> eksporter data - download lister enkeltvis -> kunder.csv. 

Herefter kan du tage en kundegruppe at opdatere dem via importen. Du kan se, hvordan du importerer her.

Det er måske lidt voldsomt i og med du kan oprette dem løbende korrekt, men på denne måde kan du sikre dig, at alle kunder har de rigtige oplysninger.

Hvis du har spørgsmål, så skyder du bare løs. Rigtig god dag :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)