Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Boks - Tekst ændres

0
Hejsa

Gør jeg noget forkert når jeg indtaster ændring til tekst i smart-boks, og den så blot ændrer det til det på kreditor når et føres til kassekladde??

God dag :-)
i Spørgsmål » Andet af (190 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skriver du i det felt, hvor der står "tilføj en note" inde i Smart Inbox. Herefter overfører du til kassekladden og nu har den taget den automatiske tekst på leverandøren. Er det rigtigt forstået? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Det er korrekt forstået.
Tak for at følge op.

Når vi vælger leverandørens tekst her, så har det været ud fra en vurdering af, at de fleste af vores brugere ønsker, at denne tekst skal tages med her.

Notefeltet på smart inbox er egentligt tiltænkt selve det vedhæftede bilag. Hvis man ikke har en posteringstekst, så har vi valgt at føre dem over i tekstfeltet.

Du kan derfor godt finde noten på selve bilaget selvom det bliver overskrevet på posteringsteksten. Min vurdering er, at flere kunder ønsker, at vi fastholder det nuværende setup, hvor leverandørens automatiske tekst bliver prioriteret højest. Hvis vi oplever, at flere kunder ønsker det andet, så vil jeg genoverveje om vi skal gøre det på den måde. For nu vil jeg dog afvise ideen.

På trods af det, så vil jeg sige tak for input. Hvis vi oplever en større efterspørgsel efter dette, så vil din forslag stadig tælle med i puljen.

Rigtig god dag :)
Hej igen :-)

Ok, det er noteret, kan jeg så på en hensigtsmæssig måde slette alle min automatiske tekster - da vi har brug for de andre oplysninger :-)

God dag :-)

Ja, du kan gøre det via eksport/import. Jeg vil forklare herunder og til sidst laver jeg en kort video, så du kan se et eksempel på det: 

Det først du skal gøre er, at eksportere hele listen med dine leverandører ud. Det kan du ved at gå ind under regnskab -> søgning og lister -> leverandører -> vis i excel. 

Du får får en en excel fil, som du skal gemme i det format, der hedder CSV.

Den fil skal indeholde nummeret på leverandørerne. Resten er ikke vigtigt. Grunden til dette er vi i filen kan opdatere alle felter på alle leverandører på en gang. I og så vi kun skal opdatere et felt (automatisk tekst), så er de andre ikke relevante. 

Nu kan du importere dem igen. Her er det vigtigt, at alle de felter som er markeret med en tryk skrift, eller fed skrift om man vil, er markeret med fast værdi. Leverandørnummeret skal passe til kolonnen, ellers er det helt lige meget. Hvis du har en linje i toppen af filen, som ikke indeholder specifik data, så skal den springes over. Fx er "Nr." ikke specifik data, men nummeret "1" er. Jeg håber det giver mening. 

Man kan nemlig vælge, hvilke kolonner, der skal opdateres. Hvis du nøjes med at sætte flueben i den skal opdatere automatisk tekst, så er det kun den, der bliver ændret Her vælger du fast værdi og så lader du være med at skrive noget, så vil den importere et tomt felt og give et tomt felt på leverandørens stamoplysninger. Dem med fed skrift skal dog være udfyldt for systemet kan finde ud af det. Det vigtigste er, at du kun har flueben i den ud fra automatisk tekst. På den måde er det kun det felt, som bliver ramt.

Det er lidt en kringlet forklaring og derfor får du en video af det her. 

Hvis det ikke giver mening, så du må du endelig sige til. Du kan evt. også ringe herind på 88 20 48 40, så kan en supporter guide dig gennem det :) 

Hejsa

Muligt jeg er "tungnem" - men det virker ikke for mig, der hentes ikke en eneste linie ind - syntes jeg har gjort som du skriver/viser :-)
Det tror jeg helt bestemt ikke du er. Det kan godt være lidt kringlet. Hvad siger du til jeg smider en besked til af mine kollegaer og så ringer de dig og tager din gennem flowet? Du må meget gerne enten her skrive hvilken dag, der passer dig bedst og et telefonnummer eller sende en mail med informationen til Info@e-conomic.dk att. Jesper mieritz, så sørger jeg for vi finder en løsning.
De må meget gerne kontakte mig - :-) Er her alle dage fra idag og til og med næste uge, ingen møder