Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mine kunder modtager ikke fakturaer

0
Nu har vi brugt e-conomic i over 10 år, og selvom der er plads til forbedringer, så fungerer det generelt godt.

Her på det sidste har vi dog oplevet en eksplosiv stigning, i antallet af kunder, som ikke modtager fakturaer sendt via e-conomic. En af disse kunder har været hos os i mange år, og har altid modtaget fakturaerne, indtil for et par måneder siden.

Min kunde har ikke ændret noget på sine mailindstillinger, så problemet er ikke dér.

Når det er sagt, så er det noget der har berørt rigtig mange af vores kunder. Ovenstående kunde er dog bare én jeg ved tidligere har modtaget alt fra e-conomic.

Jeg har brug for at vide hvad der gøres for at løse problemet. Jeg vil også gerne vide om der er andre der har oplevet lignende og evt. har en let løsning klar.

Det er ikke en løsning, at vi skal tilkøbe apps fra eksterne udbydere, for at kunne sende mails. I så fald kan vi lige så vel bare skifte fakturasystem, til nogen der kan finde ud af at sende mails.
i Spørgsmål » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål :)

Det lyder lidt mystisk. Det er meget svært at vurdere, hvad der er gået galt her.

Derfor vil jeg lige starte med at tjekke et par ting.

Er det bestemte kunder, som aldrig modtager dem, eller er det mere tilfældigt, hvornår de går gennem? Altså den samme kunde med samme mail kan den ene dag godt modtage den, men den næste dag kan de ikke.

Hvilken status fakturaen har under sendt? Der vil typisk stå leveret, modtaget, sendt, ikke-modtaget eller lignende. Du finder det under salg -> sendt.

Afhængigt af, hvad der står her, så kan der være forskellige ting vi skal kigge på.

Det kan være den står som leveret. I så fald vil mit bedste bud være din kundes filter i mailopsætning. Der findes filtre, som opdateres og ændres uden jeres kunden har gjort noget og derfor vil de ikke opleve, at de har ændret, men i virkeligheden er der sket en ændring.

Hvis der står den ikke er leveret, så vil der stå en fejlbesked, som vi kan arbejde videre med herinde.

Jeg tænker vi kan starte her for at finde ud af, hvad der er gået galt.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Ja, det er bestemte kunder der ikke modtager noget. Det er heller ikke sådan, at de modtager dem en gang imellem.

De står alle til leveret. Hvis jeg tager en komplet status over mails med "fejl", så er der kun 8, i løbet af 2 år, hvor det udelukkende skyldes stavefejl, eller EAN nummer.

Jeg har bedt mine kunder tjekke deres spammappe, både hos deres udbyder og i deres mailprogram, men der er aldrig fundet en eneste faktura på den måde.

Alene min ene kunde har ikke modtaget 20 fakturaer fra. d. 15/2 '18 og frem. Det er jo en katastrofe.

Det er jo også pinligt for os, at vi rykker trofaste kunder, bare for at finde ud af, at de aldrig har modtaget noget fra os.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i det er problematisk. Det er der ingen tvivl om. For at være helt sikker på, hvad der kunne ske, så tjekkede jeg med en tekniker.

Hvis den er leveret, så er der noget i deres opsætning som gør, at de ikke går gennem. Jeg vil fortsat tro deres filter piller den fra.

Ved du hvilket mailprogram de anvender?
Denne ene kunde bruger outlook. Jeg ved ikke hvad mine øvrige kunder bruger.

Når det er sagt, så burde mailen jo ligge hos udbyderen, hvis det er fordi den bliver fanget i et filter.
Enig, det vil jeg også antage den gør
Men det gør den ikke...
Det er i orden. Jeg har har snakket med en tekniker omkring, hvad der kan være sket. Det første han ville vide var, hvordan i har fundet ud af, at udbyderen ikke har den? Så har vi nemlig et sted at starte, når vi skal grave lidt i det.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Jeg har bedt mine kunder tjekke hos udbyderne. Herunder i deres spammapper.

Jeg er klar over, at visse af mine kunder nok vil være sprunget over hvor gærdet var lavest og helt undlade at tjekke, men næppe dem alle sammen. Desuden er det trofaste kunder, så derfor har de også haft et større ønske om at få løst denne problematik.

Hej igen, 

Det slet ikke sikkert den vil lande i din kundes spam. Der findes to former for spamfiltre. Den klassiske din kunde kan finde ved at gå ned i spammappen, og så et filter hos udbyderen, som din kunde aldrig ser.

Hvis den står til 'leveret' inde i e-conomic, så betyder det, at vi har sendt den og din kundes mailudbyder har sendt en besked tilbage til os omkring, at de har modtaget den. Om de så har givet den videre til deres og din kunde, kan jeg desværre ikke sige noget om. 

Det du dog kan gøre herfra er, at gå i under 'sendt' i e-conomic. Du kan her klikke på de to ansigter ude til højre og herefter på det lille ikon, der kommer frem. Der vil herinde komme et ID. Hvis du tager dette ID sammen med afsendelsestidspunktet og giver det til deres mailudbyder, så kan de med sikkerhed fortælle, hvor kunden ikke har modtaget det. 

Jeg laver lige et eksempel på, hvordan du indsamler dette. Det er med fiktive tal, så det er meget vigtigt du tager dine egne. Se video her

Du må sige til, hvis det ikke er til at finde :)