Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




XML - Betalingsfil eksport

+1
Hej,

Med den nye PSD2-aftale skal alle banker lave SEPA-betalinger i et filformat.

kommer i til at implementere muligheden for at kunne eksportere betalinger via bank-modulet i XML-format?

Tak for jeres tid.

Mvh

Anders
i Forslag » Andet af (170 points)

2 Svar

Hej Anders og tak for dit forslag :)

På nuværende tidspunkt er vores udviklere ved at undersøge sagen. Vi skal nok komme til at løse det med tiden. Derfor vil jeg sætte dit forslag som planlagt. Jeg tør ikke give dig en dato på, hvornår vi kan håndtere det, men hvis alt går som det skal, så vil skyde på du kan forvente dette i 2018.

Som alt andet softwareudvikling er det med forbehold for forskellige udfordringer. Du skal derfor mere se det som pejlemærke frem for en endelig dato. Jeg vil fastholde status som planlagt indtil vi kommer længere med sagen, men du skal vide vi er opmærksomme på dette og vi er på sagen :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Mange tak for svar.

Det lyder rigtig godt! jeg håber i når det inden udgangen af 2018, for jeg ved at f.eks. Nordea corporate netbank lukker ned for de andre fil-formater end XML d 31/12-2018

 

Mvh

Anders
Ja, lige præcis. Jeg er ikke helt klar over om alle banker kører efter den deadline, men du har helt ret i Nordea. Jeg vil sige, at det skal gå galt, hvis vi ikke når det, så det skulle meget gerne være klar inden der :)

Hilsen Jesper
Hej Jesper,

Med det nye XML-format, vil det da være muligt at eksportere betalinger som indlandske betalinger i f.eks. Norge. eks. vores virksomhed har en NOK konto i norge - skal betale en regning i NOK til leverandør med NOK konot i Norge.

Dette kan idag ikke lade sig gøre at eksportere fra E-conomic - vil det blive en mulighed når filformatet bliver ens på tværs a landende ?

Mvh

Anders
Hej Anders,

Det er lidt svært at svare på lige for nu.

Sagen er den, at den eneste bank som har ytret ønske om, at vi danner skal XML til dem er Nordea. Her er vi mere eller mindre er klar til at danne en XML-fil til dem.

Hele sagen om SEPA er bankerne mellem og derfor ikke direkte betydning for os hos e-conomic. Det kan dog være bankerne ønsker at modtage vores filer i et andet format og så har det betydning for os. Det har Nordea ønsket. Derfor er vi gang med at ændre på den fil vi danner.
Indtil vi har fået andet at vide fra bankerne, så vil vi fortsætte med den nuværende opsætning. Det ville ikke give mening at ændre til XML, hvis de vil modtage i det format, som findes nu.
Det kan være bankerne selv omdanner vores filer til XML efter de er uploadet og så skal vi selvfølgelig ikke ændre, da de stadig ønsker det format vi har nu.

Det skal dog siges, at det ikke er udelukket at betalingerne kan bruges i udlandet. Det kommer an på, hvor bredt XML formatet dækker. Der er ofte en eller anden forskel i filerne. Den forskel kender vi ikke endnu, så jeg kan ikke love dig det vil virke, men det er ikke udelukket, at de måske kan bruges :)

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål, ellers må du endelig spørge.

Nu har Nordea meldt ud at de i Corporate Netbank fra 1. april 2019 kun tager imod SEPA-betalinger i XML-format :(.

Jeg håber at I har en løsning klar? :)

 

Forslag af (480 points)