Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




omdøbe omkostninger i Projektstyring

+1
Hej

Jeg vil rigtig gerne kunne "rydde op" i vores omkostninger og aktiviteter i projektstyringsmodulet

Det er nemmere at omdøbe end spærre og oprette nye ..... (så følger allerede bogførte omk. med til det nye nummer)

Samtidig kunne jeg godt tænke mig nogle omkostningsgrupper med underomkostninger : ex. murerarb. nr. 20 undergrp. nr. 20-1 mursten  nr. 20-2 murersvende  nr. 20-3 murerarbejdsmænd osv ...

Kommer det til at kunne lade sig gøre ?

mvh. Jane Olesen
i Forslag » Andet af (170 points)

3 Svar

Hej Jane og tak for dit spørgsmål :)

I forhold til at omdøbe dine omkostninger, så kan du allerede det i dag. Du skal gå ind projekter -> øvrig opsætning -> omkostninger -> tryk på blyanten ud for omkostningen -> så kan du redigere navnet :)

I forhold til at kunne angive et nummer, der indeholder en bindestreg, så kan du ikke gøre dette fordi det er et talfelt. Jeg vil ikke afvise, at det kan komme en dag, men efterspørgslen efter dette er meget lille og derfor er det ikke noget der kommer til at lade sig gøre, medmindre vi oplever flere brugere, der ønsker dette.

Hvis du har nogle spørgsmål, så må du endelig sige til. Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg kunne godt tænke mig, at man kunne ændre nøglen, nøjagtig som finanskontonummer og debitornummer.

Egentlig tror jeg også, det er det spørgeren gerne vil have?

mvh
Finn
e.consultic.dk
Hej Finn,

Nu hvor jeg læser det igen, så tror jeg du har ret i, at der henvises til selve nummeret.

Super fint du byder ind med din holdning til sagen. Jeg vil give forslaget ca. to uger mere på baggrund af din kommentar inden jeg tager stilling til, hvorvidt vi vil kigge på at ændre dette.

Bare for at være sikker, ønsker du også mulighed for en bindestreg, eller blot at nummeret kan ændres?
Hej Jesper

For nogle år siden havde jeg virkelig brug for at kunne ændre nummeret og foreslog det også på forummet. Hvor forslaget er endt vides ikke.

Jeg er ikke i markedet for projektstyring lige pt, så du skal lade dig vejlede af Jane. Men jeg synes selvfølgelig stadig, at det er en rigtig god ide for overblikkets skyld.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej igen Finn,

Det er helt i orden. Der var i 'gamle dage' ikke så god styring af vores forum, som jeg føler der er i dag og derfor endte for mange forslag uden afklaring. Der er en god chance for, at dit forslag endte her.

Når det er sagt, så vil jeg forholde mig til, at du bakker op, men fokusere på den løsning Jane har beskrevet :)
Hej Jesper

Tak for svaret den 13. april

 

Jeg har nu prøvet at omdøbe og ja, det kan jeg godt - men jeg kan ikke ændre på nummeret og rækkefølgen.....

 

Hvad sker der så med det der er bogført under nr. 20 som murerarbejde og den bliver ændret til f. eks. tømrerarbejde - vil det der egentlig er mureromkostninger ikke bare stå samme sted men pludselig hedde noget med tømreromk. ?

 

Det vil se underligt ud på de "gamle" projekter - vil det ikke være forkert eller ?

mvh. Jane Olesen
Forslag af (170 points)
Hej igen,

Hvis du skifter navn på en omkostning, så vil dette ændres på gamle projekter.

Det kan derfor godt give et misvisende billede.

Jeg har besluttet, at jeg gerne vil tage forslaget med videre til vores udviklere og høre, hvad deres umiddelbare tanker omkring dette er. Det betyder ikke jeg kan love dig en løsning, men jeg vil gerne undersøge om vi kan give mulighed for at ændre dette nummer.

Forslaget sættes til overvejes for nu.
Hej Jane :)

Jeg har nu snakket med vores udviklere. Vi havde et par sager liggende i forhold til at kunne ændre numre forskellige steder i programmet. I første omgang godtog de at tage en enkelt sag ind med ændring af numre.

Her har vi valgt at kigge på ændringen af abonnementsnummer i første omgang, da værdien her kan give mere i forhold til den kørsel der laves. Jeg vil derfor afvise dit forslag for nu og sætte det som implementeres ikke.

Jeg regner ikke med du er enig i dette, men jeg håber alligevel du får en god weekend :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)