Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Få kunde-rabat med på faktura-linierne fra Projekt-modulen

0
Vi har projekt-modulen og laver faktura-linierne ved at overføre timer.  Vi har 3 kunder, der får rabat.  Det står i deres kundeinfo, men rabatten kommer ikke igennem på faktura-linierne.  Vi skal huske at tilføje det manuelt til hvert linie.

Når vi laver faktura-linierne på andet vis, kommer rabatten igennem.  Vi vil rigtig gerne have at rabattan også kommer igennem, når vi bruger projekt-modulen.
lukket som en kopi af: Rabat til kunder
i Forslag » Andet af (160 points)
lukket af

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :) 

Du har helt i, at rabatten på en kunde ikke kommer med over, når der overføres fra projekt. Jeg vil starte med at sige, at jeg lader forslag ligge i et par uger inden jeg tager en beslutning om, hvorvidt vi vil arbejde videre med det. Det skyldes vi meget gerne vil høre, hvad andre brugere mener eller tænker om et forslag. Det vil have stor betydning for, hvordan et forslag bliver prioriteret. 

Lad det være en opfordring til andre brugere om at bakke op, hvis i er enige :)

Når det er sagt, så har jeg et forslag til dig i forhold til, hvordan du kan gøre i dag. Det er sådan, at vores projektmodul giver mulighed for at lave særpriser på aktiviteter. Det kan gøres via en projektskabelon. Denne projektskabelon kan så benyttes for alle nye projekter du opretter. Det vil altså sige du kan lave en skabelon, hvor alle særpriser er angivet med fx 5% rabat. Så vil rabatsatsen på selve kunden aldrig komme i spil, da rabatten allerede er angivet i projektmodulet og derved er indregnet i den pris, der overføres til fakturaen. 

Et forslag herfra kunne være at oprette en skabelon på kundeniveau. Denne kan så vælges på alle projekter på de specifikke kunder. 

En anden måde at gøre det på kunne være at oprette dem per rabattype. Fx 5%, 10% osv. Det vil jeg lade dig styre. 

Dette virker kun på aktiviteter, så hvis i også skal have det med på en omkostning må du lige sige til. Der er har jeg også et forslag, men det er mere forvirrende og derfor tænker jeg ikke det gavner, hvis ikke det er relevant :) 

Giver det mening for dig? Du må endelig spørge ind, hvis der skulle være noget. Nu har jeg fortalt det lidt generelt, så jeg kan forstå, hvis det måske ikke er lige til at finde ud af i første omgang. Jeg håber bare du har forstået tankegangen omkring det :) 

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej og mange tak for svar!

Dit forslag om at lave en skabelon til de kunder, som får rabat, kunne godt fungere for os, da det kun handler om få kunder.  Hvordan kan jeg få vejledning på at få sådan en skabelon på plads?  Skal jeg helst bruge chatten?

Mvh Heather

Du er meget velkommen til at bruge chatten eller ringe herind. 

Jeg har en guide her. Den kan du altid starte med og så hive fat i os, hvis der skulle være noget. Jeg er selvfølgelig også til rådighed her på vores forum, så du kan også bare spørge løs her :) 

Rigtig god weekend. 

Hvordan står det til med sagen her? Det kan sagtens være du har fået styr på det. Jeg ville blot lige tjekke op på, at du har fundet frem til det :)
Hej igen

Det viser sig at være svært at finde ud af.  Det er ikke særpriser, jeg skal have - det er nemlig vigtig for 3 kunder, at rabatten kan ses på fakturaen, og ikke den justeret særpris.

Jeg har lige brugt en time på chat uden held og nu venter på at blive ringede op og forhåbentligt få hjælp.  Når jeg genlæser det ovenstående, ved jeg ikke, om det er muligt at rette.

Lige nu skal jeg overdrage fakturering til en kollega, og det er svært, hvis systemet ikke kan håndtere rabatten på overført tid på samme måde som den gøre, når man ellers laver en linie.  

Undskyld at jeg var så langsomt at svare - vi fakturere kun en gang om måned, og sidste måned, havde jeg ikke tid til at sætte mig ind i det.

Mvh Heather
Hej Heather,

Det er helt i orden du ikke lige har fået svaret. Jeg ville bare sikker på du ikke føler dig tabt.

Jeg kan forstå på mine kollegaer i supporten, at du har snakket med os og fået styr på mulighederne. Jeg er ked af, hvis mit svar ikke var klart nok i forhold til, hvilke muligheder du har.

Som jeg forstår problemstillingen handler det om, at du gerne vil synliggøre rabatten med en procentsats og dette kræver en manuel arbejdsgang, hvis projektmodulet anvendes. Særpriser vil give det rigtige beløb, men det oprindelig beløb uden rabat vil ikke være synligt.

I forhold til den forespørgsel, så giver det jo mening at kunne vise dette. Jeg vil dog i første omgang være ærlig at sige, at det ikke er noget vi vil arbejde videre med nu og her, da vi har andre forslag, som jeg mener vil kunne skabe mere værdi. Forslaget sættes derfor til implementeres ikke for nu.

Hvis vi ser flere kunder efterspørge dette i fremtiden vil jeg tage en nu vurdering af sagen.

På trods af, at jeg afviser muligheden for nu, så håber jeg du får en rigtig god weekend i solen :)