Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning - autoafstemning prioriteret ud fra tekstfelt

0

Hej,

 

Kunne det være muligt at lave en systemmæssig autoafstemning prioriteret ud fra tekstfelt? Hermed ment at systemet skal parre csv-filens tekst med teksten der kommer fra Holdsport.dks tekst.

Pt. så har jeg, via jeres virkelig gode chat, fundet ud af, at indbetalingerne for det meste bliver parret ud fra dato og beløb når man klikker på Afstem Automatisk. Dette medfører at vores kontingenter ikke parres med de rigtige medlemmer, selvom beløb og dato er korrekt, så rammer systemet ikke det korrekte medlem. Det ville være en kæmpe hjælp for os, så vi ikke skal ind og parre hver enkelt kontingentindbetaling manuelt, især når vi har 2100 medlemmer. Det er mange museklik i længden. Jeg har, som sagt, chattet med en af jeres medarbejdere, og vi har udtømt alle andre muligheder, der evt. kunne foreligge og er kommet frem til at en tekstprioritering ville være guld værd. 

Det er sådan at Holdsport.dk ved hver kontingentindbetaling opretter et nr. Dette nr. føres via deres tilknytning til e-conomic med over i Bankafstemningen i e-conomic. Nummeret fremgår i vores csv-fil og hvis der så kunne laves en tekstprioritering, så ville e-conomic med sikkerhed parre de rigtige kontingenter med hinanden. I stedet så parrer e-conomic kontingenter med hinanden der ikke altid har noget med hinanden at gøre. Har haft en parring der hed 82 kr. indbetalt fra Holdsport.dk med 4 stk. 750 kr. indbetalt på vores csv-fil??? Ked af at sige det, men det er jo grotesk. Disse voldsomt irriterende fejl, giver en masse ekstraarbejde. Jeg er sikker på at andre også ville kunne finde denne mulighed meget værdifuld. 

Håber indlægget giver mening, ellers må I meget gerne sige til, så vil jeg med glæde prøve at forklare det på en anden måde.

Venlig hilsen

Kent

i Forslag » Andet af (190 points)

3 Svar

Hej Kent og mange tak for dit indlæg :)

Jeg er med på, hvad du siger.

I forhold til at give dig et svar på, hvorvidt jeg vil arbejde videre med indlægget sammen med vores udviklere, så vil jeg lade dit forslag ligge i et par uger, så jeg får et bedre billede af, hvad andre brugere har af tanker om forslaget og give dem mulighed for at bakke op.

Jeg vil dog lige prøve at vende en tanke omkring den måde i arbejder på. Jeg ved ikke om det her vil virke for jer, men jeg tænker ikke du skal snyde for muligheden, da det vil kunne spare jer for rigtig meget tid i bogføringen. Jeg vil præsentere den herunder. Det er blot et forslag, så jeg håber du er åben overfor det, hvis det slet ikke er noget i kan bruge, så er det selvfølgelig helt fint.

Det eneste det kræver er, at holdsport.dk kan skrive fakturanummeret på den opkrævning i laver på jeres medlemmer i feltet til banken, samt at fakturaen dannes fra e-conomic. Alternativ bede jeres medlemmer om at skrive fakturanummeret ved betalingen (sådan gør vi i min forening).

Hvis de gør dette, så kan i med vores modul AutoBank spare en masse tid og risiko for fejl.

Modulet kan nemlig gøre det, at alle betalinger automatisk kommer fra banken uden du skal danne en CSV. fil. Den indeholder nu fakturanummeret, som allerede findes i e-conomic. Så kan du bruge den funktion, der hedder autoforslag. Så går systemet ind og matcher alle fakturanumre op mod hinanden. Den gør det faktisk ud fra det tekst du beskriver. Fakturanummeret er ofte bare en ret sikker måde at gøre det på, da et fakturanummer kun bruges en gang.

Nu kan du danne alle indbetalinger ud fra det forslag systemet har givet dig. Det vil sige du slipper for at sidde og bogføre indbetalingerne. Endnu bedre er det, at fordi du har gjort det på denne måde, så ved systemet allerede, hvilke posteringer den skal afstemme med hinanden fordi de er lavet på grundlag af bankposteringerne.

Bum. Nu er alt bogføring fra banken klaret samt afstemning af, hvem der har betalt og hvem der ikke har.

Det kan være lidt svært at forklare det fulde udbytte her over skrift, når jeg ikke ved, hvordan det kører med holdsport og hvordan i arbejder, men jeg håber det giver lidt mening. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål eller kommentere på det jeg har skrevet, hvis der skulle være noget.

Hvis du kan bruge denne metode, så vil jeg umiddelbart vurdere, at det er en bedre løsning end de oprindelig forslag. Jeg vil dog stadig lade dit forslag stå åbent de næste par uger for at se, hvad andre brugere tænker omkring det.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Holdsport og Jesper

Tillad mig at gøre opmærksom på dette indlæg

https://forum.e-conomic.dk/24450/kom-nu-pa-banen-webshopejere

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn :)

Jeg er helt opmærksom på dette. Jeg har i sidste uge afleverede jeg mit bud på de steder vi kan forbedre bankafstemningen. Her har jeg taget dit forslag med i forhold til at gøre nemmere at afstemme med indbetalinger fra webshops. Vi er stadig på et tidlig stadie i forhold til, hvad der skal kigges på, men det er en af de punkter jeg har fremhævet :)
Hej Finn :)

En lille opdatering til dig her. Vores udviklere er ved at kigge på at gøre øvrig ref. dynamisk på betalingstypen betalt kontant. Vi er ikke færdige. Jeg ville blot lige opdatere dig på det.
Hej Jesper

Så blev det alligevel en rigtig god dag, tak.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Kent :)

Som lovede ville jeg vende tilbage.

Vi er lige nu i gang med at kigge på at få 'øvrig ref.' fra fakturaen med ind i bankafstemningen. Det vil sige, at det felt i har i banksiden også kan komme med i venstresiden. Det ville give mening, at den reference i har på det enkelte medlem kommer med over der. Det vil ikke kunne afstemme ud fra dette som jeg forstod den oprindelige forespørgsel gik på, men det vil gøre det nemmere at få teksten til at blive ens. Jeg håber det kan hjælpe dig i denne sammenhængen. Jeg vil for nu sætte forslaget som overvejes, da vi stadig er i gang med at kigge på det.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen Kent, 

Jeg har en lille opdatering på dit indlæg her. 

Vi har kigget på, hvordan vi kan gøre det nemmere for dig, selvom vi ikke rammer dit løsningsforslag 100%.

Vores løsning er, at du via betalingsbetingelse 'betalt kontakt' kan markere, at der skal bruges få øvrig ref. som reference på betalingen direkte ind i bankafstemningen og at denne så indeholder den skrift du får sendt fra holdsport, hvis det er placeret i øvrig ref. 

Du kan se, hvilken betalingsbetingelse og hvordan det ser ud her:

Det vil altså sige, at der hvor du har din webshop kan sende ordrenummeret ind i øvrig ref og vælge, at alle kunder skal bruge betalingsbetingelsen med 'betalt kontakt'. Navnet kan du selv styre. På billedet har jeg kaldt det 'Køb fra Webshop', men det styrer du som sagt helt selv. 

Husk flueben i det felt jeg har markeret med rødt og modkonto, så er du i mål og vil nemmere kunne afstemme din bank med indbetaling fra holdsport.

Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening. 

Hvis det giver mening, så hører jeg meget fra dig i forhold til, hvordan det virker for dig :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)