Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Webshop mobilvisningsproblemer - nu med video ;-)

0

Når nu i har en rimeligt godt integreret webshop i economic, så er det altså lidt en skam at den ikke ser særligt godt ud på mobiltelefoner og i særdeleshed på tablets.

Jesper, du efterspurgte på et tidspunkt en video, for bedre at kunne forstå hvad problemet er...

Således her et link til en lille video der forsøger at illustrerer hvad det er jeg mener…

www.esee-ftp.dk/FTP/economic-webshop.mp4

i Forslag » Andet af (3.4k points)
status opdateret af 🔒
Nu har vi prøvet at lave et andet layout på vores shop front, hvor vi i stedet for tabel visning bruger kompakt visning af varekategorien og så har de store produkter i højre side i stedet for øverst… det er et kompromis vi er temmelig kede af, men det fungere bedre i både desktop og mobil visning… så det er nok bedre end at det helt håbeløst ud på mobil.
Dog giver det nogle andre udfordringer, nemlig at billedvisninger skalere forskelligt i de i de to kolonner vi så har… dvs. hvis vi i toppen har et billede med f.eks. en overskrift, så ser det fint ud indtil vi begynder at ændre skærmopløsning – for i stedet for at skalere på samme måde som det øvrige indhold i kolonerne, skalere billederne helt anderledes… SUK!
Og om alle omstændigheder løser ovenstående jo ikke alle de andre besynderligheder med mobilvisning.

Jeg tænker i bør give hele shoppens dynamiske funktion en ordentlig overhaling – det fungerer rent ud sagt af h… til.

Webshop plus koster trods alt næsten 500 om måneden – så det burde vel ikke være for meget forlangt at helt basale funktioner som visning på forskellige browsere og platforme og i forskellig opløsning fungerede.

4 Svar

Hej Helge og mange tak for videoen. Det var lige præcis sådan noget jeg efterspurgte, så det er helt perfekt du har lavet denne.

Det første problem du beskriver kan jeg godt huske du har vist mig før og det har jeg allerede lavet en sag på. Jeg må så også indrømme der ikke er sket ret meget siden, så den skubber jeg til.

I forhold til det andet, så kan jeg sagtens se, hvad du mener. Det ser ikke optimalt ud. Det burde ikke have noget at gøre med om siden er responsiv eller ej, i hvert fald ikke det hele. Jeg er nødt til lige at snakke med dem, der har implementeret det responsive design på vores webshop før jeg kan give dig et svar på, hvorfor det vises på denne måde. Det er mærkeligt den i det mindste ikke er konsekvent i visningen af de billeder, der er på siden.

Jeg har allerede skrevet til dem. Det kan være de er smuttet på ferie, jeg kender ikke helt helligdagene i Sverige, så det kan være vi skal på anden side af påske før jeg får et svar. Du skal dog vide jeg er på sagen og jeg nok skal vende tilbage til dig. Du må meget gerne lade videoen være tilgængelig, så jeg kan se og vise den frem igen! :)

Rigtig god påske.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Helge :)

En lille opdatering herfra.

Problemet er ikke løst endnu. Folkene, der sidder med det, har haft udfordringer med at finde frem til problemet. Jeg har derfor i dag haft et møde med dem, hvor jeg har gennemgået det sammen med dem i detaljer. Det virker som der er en bedre forståelse af hele situationen nu.

Vi er altså i gang, så du er ikke glemt :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen Helge

En af problemstillingerne er nu løst. Hvis du går ind på en vare i mobilvisningen, så vises sidemenuen ikke længere dobbelt. Den er nu kun at finde under den menu, som er oppe til venstre under de tre vandrette streger.

Den anden del med, hvorfor siderne ikke vises på samme måde på tværs af webshoppen er ikke løst, men jeg ville lige give dig opdatering på, at den ene problemstilling er løst. Jeg vil dog sige, at vi er kommet længere i processen og vi har et bud på, hvorfor det sker. Det er altid første skridt i forhold til løse det.

Jeg vender tilbage, når vi er kommet længere :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Helge, 

Det er efterhånden lidt tid siden jeg har haft fat i din sag her. 
Jeg ved der er lavet nogle ændringer i forhold til de problemer du beskriver, men jeg har svært ved at gennemskue om alle problemerne er løst. 

Bare lige for at være helt sikker, så vil jeg lige skrive og sige, at det ligner problemerne er løst, men omvendt må du meget gerne vende tilbage, hvis du stadig oplever problemer med noget af det. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Jeg har godt bemærket at de egentlige fejl ser ud til at være rettet :-) - alt i alt er det MEGET bedre nu...