Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mangler leverandørs varenummer på varekort

+1
Når man bogfører en vareleverandørfaktura er det muligt at tilføje leverandørens varenummer ud for den enkelte vare. Det er dog ikke muligt at tilføje leverandørens varenummer på den enkelte vares varekort.

Hvis man har leverandørens varenummer, vil det gøre registrering af vareleverandørfaktura væsentlig nemmere, da dette nummer står på fakturaen fra leverandøren.

Det vil desuden være en stor fordel at have leverandørens varenummer registreret i varekartoteket, da det vil være en hjælp ved bestilling af varer hos leverandøren.

Det må være forholdsvis simpelt at tilføje denne oplysning på varekortet samt lave en sammenkædning til vareleverandørfakturaen. Det vil være en stor hjælp for de butikker jeg har kontakt til og sikkert mange andre butikker.

Håber I kan løse mit problem forholdsvis hurtigt :-)
i Forslag » Lagerstyring af (130 points)

1 Svar

Hej Jan :) 

To ting i forhold til forslag her. Først og fremmest, så vil jeg gøre dig opmærksom på, at vi har brugere, som bestiller samme vare fra forskellige leverandører. Der kan derfor være 1, 2, 3 eller flere forskellige vareleverandørnumre til et varenummer. Det er derfor ikke 'bare' at tilføje en oplysning. 

Fordi vi har dette setup, så har vi valgt at vende koblingen af disse om. Altså at varenummeret bliver koblet til leverandøren og ikke omvendt, hvor leverandøren bliver koblet på varen. Det kan sagtens være flere leverandører leverer samme vare, men samme leverandør leverer ikke samme varer under forskellige varenumre. Det er den ene ting i forhold til dit forslag, og denne opsætning vil vi fortsat arbejde videre med.

Du siger så, at det vil være en fordel i forhold til bestilling og der vil jeg give dig helt ret. Det kan du dog allerede nu. Se her: 

Hvis du taster leverandørens varenummer her, så finder den automatisk frem til den vare du ønsker. Opsætningen skal laves først, men på denne måde vil det altså kunne lade sig gøre. 

Sig endelig til, hvis du har nogle spørgsmål. Rigtig god påske :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Jeg forstår godt jeres tanke med at vende koblingen så det er under den enkelte vareleverandør man sætter deres unikke varenummer... men den metode gør bare funktionen mere eller mindre ubrugelig (for os i alt fald).
Kunne man ikke forestille sig at man kunne oprette et vareleverandørnummer på varekortet alligevel (f.eks. ifbm. man opretter en vareleverandørfaktura), hvor man med en "opret nyt vareleverandørnumme" funktion (ala opret ny kontaktperson under ordre) koblede nummeret til vareleverandøren her fra.
Hej Helge :)

For lige at være helt sikker. Er det under valg af varelinje, hvor man kan angive et leverandørvarenr., at du gerne vil kunne tilføje nummeret og den pågældende leverandør løbende? Altså således, at man første gang varen bogføres kan tilføje nummeret og næste gang er det oprettet?
Ja, noget i den retning ville være smart... eller i alt fald meget smartere end som det er i dag.
Hej Helge :)

Det er modtaget. Vi har før haft dette forslag oppe, hvor der var enighed om, at det kunne skabe værdi. Jeg vil gå ind og se på sagen igen.