Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN-fakturering - felter

0
Hvilke felter i en faktura kan ses af en modtager af EAN-faktura? Jeg har brug for at vide hvor jeg kan skrive info.
i Spørgsmål » Andet af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille. Super godt spørgsmål :) 

Jeg vil henvise dig til denne oversigt. 

Hvis du har spørgsmål til noget af det, så må du meget gerne skyde løs. 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Så den er anvendelig på trods af, at formatet nu hedder OIOUBL? Er det de samme felter, som modtager kan se?
Jeg vil sige ja i forhold til det som bliver sendt med i koden. Det kan være den visuelle del af PDF'en ikke indeholder alle felter. Det afhænger af modtagerens opsætning. Tanken med EAN er dog ikke, at man skal sidde og læse sine faktura som PDF. Så kunne du ligesom godt sende en mail.
Det smarte er, at felterne er kodet til at blive aflæst af deres system, så det hele kører mere automatisk. Ligesom vores Smart Inbox modul. I denne kodning er det hele med, så svaret i forhold til EAN er, at det er anvendeligt :)
1) På den oversigt, som du henviser til, der står "varenr. to gange med forskellige beskrivelser. Hvorfor det?

2) Er det korrekt forstået, at det vi skriver i de 3 felter "overskrift", "tekstlinje 1" og "tekstlinje 2" kan ses af modtager af EAN-faktura (som note)? Jeg troede kun det var "Øvrig ref." og "deres ref". Så vil jeg henvise ti noter, når kunder ringe og mangler info på deres EAN-fakturaer

3) Der står et felt "attention" på oversigten. Hvor finder jeg det felt i e-conomic, når jeg laver en faktura? Umiddelbart har jeg kun "deres ref"
Hej Pernille

1.
Det er fordi det er dårligt skrevet. Du skal ikke kigge på den første da den er placeret et sted, der ikke giver mening. Varenummer hører til under varelinjen. Du skal derfor ikke lægge noget i, at der er to. Blot se bort fra den første.

2.
Det er helt korrekt. Øvrig ref. og deres ref. er ikke i den forstand noter men mere referencer til køber.

3.
Attention kan sættes på kunden under deres stamoplysninger inden oprettelse eller direkte på faktura ved at klikke på kundens navn oppe til venstre og udfylde attention :)