Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Send os dine idéer til Bankafstemning

+7

Vi er er i gang med at optimere den tekniske del af Bankafstemning i e-conomic, så funktionen bliver endnu bedre at bruge for dig.

Derfor vil vi gerne høre, hvorfor du bruger eller ikke bruger Bankafstemning og om du har forslag til, hvordan funktionenerne kan blive endnu bedre.

Vi kan ikke love, at alle idéer bliver en del af Bankafstemning, men dine input vil være værdifuld viden i den fremtidige udvikling af Bankafstemning.

Byd ind med dine idéer her på indlægget — vi glæder os til at høre fra dig.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
lukket
i Forslag » Andet af 🔒 (102k points)
status opdateret af 🔒
Indtil I får implementeret bankafstemning i anden valuta, kan det så være en løsning at manuelt gange kontoudtog op med dagskursen på eksempelvis USD? Er der andre som har haft samme ide og fået det godkendt af en revisor?

Dette kunne evt. blive et 'cowboy-trick' på e-copedia.

Hej Lucas, 

Det kunne være en løsning for at få posteringer ind. Man skal selvfølgelig være opmærksom på, at det kommer ind i DKK på denne måde og derfor ikke kan udlignes med faktura i anden valuta, hvis man arbejder med debitor- og kreditorstyring. smiley

Hej Jesper.

Tak for dit svar. Så med andre ord er dette kun en løsning hvis man udelukkende bogfører via finansbilag?

Vh Lucas

Jeg kender ikke hele din opsætningen og din bogføring, men jeg vil i hvert fald flage, at der er noget man skal være helt skarp på i forhold til, hvilken valuta, der bogføres i. smiley

Valuta! :)

13 Svar

Endnu større ønske:

Import af bankfil i EUR - vi kæmper stadig med at e-conomic kun kan sættes op i en valuta - (både hvad angår økonomisystemet og webshoppen).

Når vi skal importere vores fil fra euro-kontoen og ind i bankafstemningen, skal vi inden vi kan gøre dette altså manuelt køre den igennem et excel-ark for at få ændret beløb til dkk ved at lave det til "euro x 7,45". Det er en besværlig og lidt langtrukken process da bankfiler exporteres i windows format og vi kun kører mac. Så mange fejl kan opstå undervejs. Jeg har lært det nu - men det ville lette det hele, hvis man kunne gøre det på samme måde som de andre bankfiler i dkk.

Det vi reelt set er interesserede i er at man i importen vil kunne trykke på en "knap" med en form for "konverter valuta til dkk fra EUR (eller anden valuta)" - og det eneste der i og for sig sker er at man ganger beløbet med e-conomics standardkurs for den pågældende valuta. Herefter vil man kunne afstemme alle posteringer.

Håber SÅ meget at den løsning kommer med på et tidspunkt.

(PS - er villig til at bestikke udvikleren med et påskeæg - købt i euro!!!! - hvis han selv kan regne ud, hvad det giver i danske kroner på en nem måde ;) )

God påske fra Nina

NIZE equipment
Forslag af (710 points)
HELT enig. Er virkelig savnet her også.

Hej Nina :) 

Valuta er helt sikkert en oplagt forbedring af bankafstemningen. I denne omgang kom den ikke med. Det er dog ikke på baggrund af, at den er blevet afvist, men at opgave var for stor til at få med her, da vi har nogle andre vigtige forbedringer vi også skal nå. Derfor har vi rykket valuta delen lidt, men det er noget vi gerne vil lave. 

De øvrige forbedringer kan findes højere oppe i tråden her :)

Hej,

Jeg har flere gode ideer

1. Det skal være muligt at sætte afdeling på i overførslen og det skal valideres at der er kommet afdeling på hvis der er tvunget afdeling på kontoen

2. Det skal være muligt at bruge fordelings-skabelonerne i overførslen

3. Når man har overført poster til senere perioder, f.eks fordi en bogført post i en periode først bliver hævet på banken i efterfølgende periode, så skal det kunne ses på afstemningsrapporten, det kan det nemlig ikke i dag

Stor ros til jer fordi I nu opfordrer os brugere til at komme med ideer nu hvor I alligevel skal igang med at ændre i programmet !!!

Hilsen Susan
Forslag af (2.1k points)
Hej Susan og tak for din feedback!

Jeg er i gang med at samle alt sammen og levere det til vores udviklere. Dine to første punkter er med i det jeg giver videre. Det tredje punkt vil jeg dog lige høre lidt ind til. Man i afstemningen se det de beløb, der er overført. For at forstå, hvad du ønsker. Hvad gør i ikke kan bruge denne? :)
Hej Susan :)

Vi har nu rullet vores opdatering af bankafstemningen ud.

Der vil ikke blive valideret på tvungen afdeling, men hvis du har valgt en fast afdeling i din kassekladde, så vil denne automatisk komme alle posteringer, der overføres til kladden. Lad os kalde det afdeling per kassekladde og ikke per konto.

Jeg ved ikke om den variation gavner dig, men så ved du det :)

De øvrige forbedringer kan du finde i starten af tråden, hvor jeg har afgivet et svar. Mange tak for din feedback :)
Den vigtigste ændring i det modul må ultimativt være muligheden for konti i valuta. Lad os for lov til at se den bogførte valuta og ikke omregnede poster på e-conomic siden. Så letter du livet for de virksomheder der har konti i valuta.
Forslag af (270 points)

Hej og tak for din feedback på mit forslag :) 

Valuta er helt sikkert en oplagt forbedring af bankafstemningen. I denne omgang kom den ikke med. Det er dog ikke på baggrund af, at den er blevet afvist, men at opgave var for stor til at få med her, da vi har nogle andre vigtige forbedringer vi også skal nå. Derfor har vi rykket valuta delen lidt, men det er noget vi gerne vil lave. 

De øvrige forbedringer kan findes højere oppe i tråden her :)