Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilføje endelig fragtpris EFTER ordren er pakket?

0
Hejsa

Pardon my English, men dette er mit første spørgsmål i Forum.

Vi kører med E-conomic på andet år og skal stadig vende os til det efter mange år med SAP Business One.

Vi har en udfordring med fragtomkostningerne der pålægges vores kunder. Når vi har oprettet en ordre og sendt den til levering (ekspedering) på vort lager, er muligheden for at tilføje den reelle fragtpris jo væk. Eller er den?

Som vi ser det har vi kun muligheden idet ordren oprettes, og det er dæleme svært når ikke to ordrer er ens.

Der må findes en løsning derude.

På forhånd tak!

Mvh.
Lasse
i Spørgsmål » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Lasse og tak for dit spørgsmål :)

For at være sikker på, at jeg forstår dig korrekt, så vil jeg lige høre, hvordan i arbejder. I og med du sender den til levering, så lyder det som om du danner en følgeseddel via lagermodulet. Hvis jeg har misforstået dig, så ret mig endelig!

Herefter overfører du ordren til fakturering. Der forstår jeg ikke helt du siger fragtprisen er væk. Hvis du vælger kun at overføre de leverede varer, så giver mening, da fragt ikke indgår i lageret og derfor ikke kan 'leveres'. Her skal du blot vælge alle varer i stedet og så kommer den med.

Hvis jeg har skudt helt ved siden af, så må du meget gerne uddybe. Det burde altid være muligt at rette sin fragtpris :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Jeg siger ikke at fragtprisen er væk. Jeg vil blot gerne have muligheden for at tilføje den, NÅR ordren er pakket, målt og vejet.
Det kan du umiddelbart stadig. Du kan altid tilføje en ekstra vare til faktura eller ordre.
Hvis ordren er sendt, så kan du ikke, men så kan du ophæve sendt-status og tilføje, eller blot tilføje den på fakturaen.

Selve det flow med at pakke, måle og veje ordren gør intet for at stoppe dig i at tilføje en fragt efterfølgende.
Giver det mening? :)

Hilsen Jesper