Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Antal føres med over fra Fakturafil

0
Jeg indlæser idag mine fakturaer fra Faktura fil til e-conomic. I fakturafil er det faktisk muligt at få aflæst varelinjer på en faktura inkl. antal, så jeg synes, at det er superærgerligt, at jeg efterflg. skal sidde og taste det selv samme antal, når jeg har overført fakturaen til e-conomic, når jeg har tillægsmodulet "dimension", der netop åbner mulighed for at taste i felterne "Antal" og "Antal 2". Har I overvejet, at trække de data med over til jeres kunder, der har dimension (er godt klar over, at I ikke kan ved dem der ikke har modulet). Jeg tænker at automatiseringen af regnskab er kommet for at blive, så skal vi jo helst ikke taste noget, som der er mulighed for at aflæse elektronisk
i Forslag » Andet af (220 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Som udgangspunkt lader forslag ligge i et par uger inden jeg tager stilling til, hvad vores vurdering af sagen er. Dette gør jeg for at andre brugere har mulighed for at byde ind og give deres mening til kende.

Jeg vil alligevel spørge lidt ind med det samme for at et par ting afklaret.

Du snakker om antal og antal 2. Hvordan vil du bruge i sammenhængen med faktura? Jeg er som sådan enig i alt automatiseres, men denne funktion er at finde i kassekladden. Her er det kun leverandørfaktura og finansbilag dette kan bruges på, så jeg er ikke sikker på, hvad du mener med varelinjer. Vil du være frisk på at uddybe det? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Det er også i min kassekladde jeg vil bruge det, fakturafil indlæser mine fakturaer fra MINE kreditorer... Så det er superrelevant med antal uanset om det er en leverandørfaktura eller et finansbilag... 

Når jeg skriver "varerlinjer", så er det dét ord, som fakturafil bruger om det, der i e-conomic nok vil hedde en finanspost. Altså hvis jeg får en faktura, hvor jeg har købt 4 forskellige ting, så danner den 4 finansposter til mig inkl. hvor mange antal stk. jeg har købt af hver. Og det er DET ANTAL, som jeg gerne vil have med over i min finanspost/leverandørfaktura.. Så har jeg f.eks. antal liter diesel stående, så jeg kan postere afgiften uden at skulle taste igen... Giver det mening ??

 

Forslag af (220 points)
Hej igen og tak for forklaringen. Det giver god mening nu. Jeg kan se du har været inde og kommentere på dette indlæg: http://forum.e-conomic.dk/24295/import-af-posteringer-med-antal-og-enhed - om præcis samme problemstilling og jeg vil derfor samlet svaret derover. Jeg lukker indlægget her med henvisning til dette :)