Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturering af manuelle fakturaer

0
Hej

Ved fakturering kan man opsætte e-conomic således at faktura som standard tager fakturadato fra dato for forrige faktura. Dette er genialt hvis man er i gang med at indlægge en række fakturaer der er lavet manuelt tilbage i tid (dette sker fx hvis firmaet foretrækker at bruge Word til fakturering).

Det sparer også maser af tid at hvis man har flere enslydende eller næsten enslydende fakturaer så kan man vælge en gammel faktura og lave en kopi.

Men..... "!#"!¤.... i denne situation vælger systemet at ignorere den omhyggeligt opsatte regel og tager dags dato som fakturadato (samme problem gælder sikkert for en kreditnota)

Og da man ikke kan rette dato på en bogført faktura - og da en rettelse kræver en kreditnota og en ny faktura som man ikke har ledige numre til nummerserien (man genfakturerer jo i gammel tid) så er man faktisk i lidt problemer.
i Forslag » Andet af (120 points)
status opdateret af

Andre tråde med relevans for denne:

 

(0) Medtag oprindelig dato ved kreditnota fra arkiv 25291

God dag Kim.

 

Nu er vil tilbage igen efter at have snakket med udviklerne. Jeg vil lige informere dig omkring sagen og hvad der kommer til at ske herfra.

I forhold til din idé var det ikke nogen dårlig idé. Jeg kan dog allerede sige nu at dette ikke kommer til at blive implementeret. Dette er på baggrund af at man i følge bogførings reglerne faktisk ikke må fakturere/kreditere tilbage i tid. Det giver meget god mening at man dog alligevel gør det, hvis man bare lige internt skal trække noget tilbage. Dog skal man som regel altid fakturere/kreditere på dages dato og derfor er denne mulighed ikke blevet lavet fra starten af med dette i bagtankerne.

Derfor er det desværre stadig den manuelle måde man ville komme til at skulle gå ind og ændrer i datoen, og dette forslag bliver desværre ikke implementeret.

Jeg beklager det ikke blev denne gang, men håber selvfølgelig at du fremtidigt vil være med til at komme med flere gode forslag til e-conomic.

Hav en rigtig god aften! :-)

1 Svar

Hej Kim :)

Jeg kan godt forstå din udfordring her og du har ret i, at det kan blive et problem, hvis man får bogført forkert. Hvis du rammer en forkert dato og nummerserien skal passe, så kan du høre din revisor eller bogholder om det er acceptabelt blot at flytte omsætning og moms til den rigtige periode ved hjælp af en en postering i kassekladden, så slipper du for at lave en kreditnota. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er den rigtige måde at gøre det på, men det er muligt.

Jeg vil dog stadig prøve at undersøge det med datoen, da en kopi jo i og for sig er en kopi og derfor er ens. Jeg kunne forestille mig, at der er tanker bag den skal vælge nuværende dato, men den del undersøger jeg også vender tilbage. Mange tak for dit input :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)