Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




udligning - genvejstatser

0
hvordan udligner jeg nemt en betaling af mange salgsfakturaer - ex. én betaling dækker 50 fakturaer. Lige skal jeg klikke 50 gange med musen på hver linje. Findes der ikke en genvejstast, hvor man kan vælge den linje man står på inde under åbne posteringer på en debitor?

Jeg kan ikke bruge automatisk udligning, da systemet automatisk medtager kreditnotaer efter forfaldsdato, hvilket ikke alle kunder gør ved betaling.
i Spørgsmål » Andet af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille :)

Det jeg plejer at gøre og som jeg finder hurtigst er at bruge en kombination af tab og enter. Du kan bruge tab til at hoppe videre til næste felt. I det vindue man udvælger sine linjer, så er kun to felter per linje. Feltet til selve beløbet og ikonet til at udligne med fuldt beløb. Hvis du står i feltet for beløb, så trykker du tab -> enter. Nu er beløbet tastet. Tryk tab to gange -> enter. Næste beløb er tastet. Sådan fortsætter du egentligt bare derned af. Hvis en linje skal springes over, så kan du trykke tab to gange ekstra eller trykke på pilen nen, så kommer du videre.

Det føler jeg selv er den hurtigste måde at gøre det på.

Helt fra starten af, så har jeg et lille tip til, hvordan du bruger genveje gemmen hele processen.

Helt fra starten, så går du ind i kassekladden. Herfra trykker du på på 'n'. Så oprettes der ny postering. Herefter trykker du på 4, så typen for kundeindbetaling vælges. Tab til du rammer faktura, eller kunden (afhængigt af, hvordan du starter), tryk på pilen ned i feltet, så pop up åbnes og nu er du så klar til at bruge den følgende arbejdsgang. Det kan være du allerede kendte til disse genveje, men for en god ordens skyld, så har du fået dem med :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Super, tak for hurtigt svar. Når jeg så har udlignet, hvordan vælger jeg så "udlign valgte" med en genvejstast? Hvis jeg har 50 fakturaer, som ikke skal udlignes, så duer det ikke at "tab'e" videre til jeg kommer tilbage
Hej Pernille :)

Du har helt ret i, at det ikke er optimalt at skulle tab'e tilbage. Jeg vil gerne kigge på om det er noget vi kan få implementeret i fremtiden. Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke love noget, men jeg noterer det ned. Det betyder også, at du ikke skal forvente en løsning nu og her, men det ville helt sikkert give mening at have dette med i overvejelserne.

Jeg har et lille tip til, hvordan du nu kan gøre denne proces en lille smule nemmere. Det kræver at du trykker på det lille ikon, der ligner to pile. Så låser det øverste sig fast, så du hele tiden kan klikke på 'udlign valgte' - sig til hvis du ikke kan finde ikonet :)