Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundekontorkort tekst

0
Hej

På kundekontokort oversigten, hvor der er disse kolonner

Dato, Bilag, Faktura, Type, Tekst osv.

I feltet tekst, der står automatisk enten Faktura eller Kreditnota.

Er det muligt at man ved oprettelsen af en faktura, kan få noget andet til at stå i stedet for faktura, fx. "Faktura  (17458)"  hvor det der står efter faktura er noget man selv bestemmer hvad er?

Måske et note felt fra oprettelsen af faktura eller lignende. Er det muligt?

 

Jimmy
lukket
i Spørgsmål » Andet af (150 points)

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Jimmy :)

Jeg vil som udgangspunkt sige ja. Der er dog nogle ting du skal være opmærksom på.

Du kan enten lave en defineret tekst, som vil være ens fra gang til. Denne kan du kombinere med dynamiske felter.

Helt overordnet kan du under salg -> opsætning -> kundeopsætning -> faste bogføringstekster skrive en standard bogføringstekst, som altid vil blive vist på kundekontokortet og under posteringer. 

Du kan også benytte de dynamiske felter for kundenavn (%debnavn), kundenummer (%debnr) eller fakturanummer (%faknr), hvis du ønsker at tilføje denne information i din bogføringstekst.

På denne måde vil den skrive en fast tekst, hvor det dynamiske felt afhænger af kunden og fakturanummer.

Man kan dog også lave opsætningen på en måde, hvor der ikke er udfyldt en tekst i kundeopsætningen. Så vil der stå faktura eller kreditnota, som du oplever.

Når disse felter er tomme vil du dog kunne bruge 'overskrift' til dette felt. Så du kan bruge denne som posteringstekst, hvis intet af det andet bliver brugt.

Hvis du udelukkende vil bruge det internt, så kan du fjerne overskriften på layoutet, så det kun er på bogføringsteksten du kan se denne.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål. Hvis du har spørgsmål til det, eller jeg har misforstået dig, så må du endelig sige til!


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Hej Jesper

Det var lige præcis hvad jeg ledte efter, mange tak for en god udførlig forklaring :-)
Jamen det var da så lidt. Jeg er glad for vi fandt en løsning :)