Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debitorsaldoliste ignorer kladden selvom der er markeret Medtag kladdeposteringer

0
Når jeg laver en Debitosaldoliste og markerer "Medtag kladdeposteringer", så ignorer den alligevel kundeindbetalinger i kassekladderne og disse fremgår altså som ubetalte af debitorsaldolisten.

Det synes jeg faktisk er en fejl. Når jeg eksplicit beder om at medtage kladdeposteringer, så mener jeg også kundeindbetalinger i kladden skal medtages. Dvs hvis de er betalt (i kladden) så skal der ikke stå at mine kunder skylder... Altså når jeg har markeret "Medtag kladdeposteringer".
i Forslag » Andet af (210 points)
opdateret af

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg vil starte med at gøre dig opmærksom på, at disse indbetalinger kommer med. Du har dog ret i, at de ikke er udlignet på debitorsaldolisten. De vil stå som plus og minus i hver sin linje.

Denne udfordring omtaler du også her. Det er dog et andet sted i programmet, men tankegangen er lidt den samme. Nemlig at udligning ikke først sker ved bogføring, men at der dannes en 'kladde-udligning'.

Problemet er, at vi forsat først vil lave den egentlige udligning ved bogføring. Man kan argumentere for, at der i kassekladden eller overførsel fra bankafstemning kan laves en form indikator på, at de er udlignet. Jeg kan ikke love dig, at vi kan gøre det samme for debitorsaldolisten, men hvis vi ender med at gøre det, hvordan skal dette så vises? Jeg håber du er frisk på at uddybe dette :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)