Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Skjul af varer i webshop.

0
Jeg forstår måske godt jeres ide i at det er åben/spærret status i varelager der afgøre om en varer er synlig i webshop – men jeg syntes bare ikke det er særligt smart...

Vi har et utal af varer som ikke, af den ene eller anden grund er egnet til at blive solgt i webshoppen – og dem ville vi godt kunne skjule så de ikke blev fundet ved søgning i shoppen. Men fordi det jo er varer der er 100% relevante i lagersystemet så giver det ikke mening at spærre dem.

Nuvel, så kan vi oprette dem til en anden varegruppe som ikke er i shoppen – men det er først og fremmest ulogisk at skulle placerer varer i varegrupper der ikke giver mening, alene for at skjule dem i shoppen – men endnu mere problematisk, så kan man jo ikke flytte en varer ud af en gruppe der er i shoppen til en der ikke er i shoppen – dvs. at man skal beslutte om en varer er relevant i shoppen ved oprettelse - og når først den er i shoppen, så kan man ikke flytte den til en varegruppe der ikke er synlig i shoppen…

Lang historie kort – kan man ikke bare åbne op for at man selv kan klikke ”skjul varer” knappen af på varekortet i shoppen, i stedet for at den er låst til åben/spærret i lager.

Vi kommer fra SummaSummarum med synkronisering til samme shopplatform – og her fungerede det på den måde… så det er vel ikke fordi shoppen ikke kan fungere på den måde – det virker mere som en ”smart tanke” som bare ikke helt er så smart i den virkelige verden.
i Forslag » Andet af (3.4k points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Helge :)

Jeg kan godt forstå du stiller spørgsmålstegn ved dette setup. Tanken er, at alt styring af varer skal foregå via e-conomic og herefter bliver rettet til i webshoppen.

Jeg kan se du fint kender mulighederne for at få dem væk fra søgningen mm. Jeg vil derfor ikke gå længere ind det. I forhold til at skifte varegruppe, så vil jeg lige prøve at grave lidt i den del, da det ikke i denne sammenhængen giver mening at man ikke må flytte dem til en anden gruppe. Jeg vil derfor prøve at grave videre i den del.

I forhold til det overordnede forslag omkring, at man skal kunne skjule sine vare i webshoppen, så har jeg snakket med vores udviklere omkring dette før og det vil fortsat være sådan, at man skal bruge funktionen til at spærre varen. Jeg vil dog give dig ret i det kan virke mærkeligt, at man så ikke som anden mulighed kan flytte til en varegruppe, som ikke er på webshoppen for at skjule en vare.

En løsning du kan bruge her og nu er at have en varegruppe til disse varer. Den kan så give sætte til at have adgang til webshoppen, flytte varen, og fjerne varegruppen igen. Man kan nemlig godt flytte varer mellem grupper, som har adgang til webshoppen. Jeg håber det giver mening.

For nu sætter jeg forslaget som udestående og vender tilbage :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det er bare ikke en løsning at havde en varegruppe til disse varer da hele ideen med varegrupper jo så falder til jorden - altså forstået som at varer der høre til i en gruppe bør ligge i den gruppe og ikke, bare for at skjule dem i shoppen, i en helt anden gruppe... det er tåbeligt i ikke bare åbner for at man kan skjule varen i shoppen...
Hvis nu det var sådan at alt i shoppen kunne ordnes fra e-conomic, så gav det måske lidt mening - men da man jo alligevel skal i shoppen for at tilføje tekst og alt muligt andet, så er det bare idiotisk at lige denne funktion er styret af e-conomic - specielt fordi det så ikke en gang er særligt smart.
Hej Helge :)
Med de muligheder vi har for varegrupper vil jeg give dig ret, at man med en mere avanceret struktur i sine grupper kan opleve, at løsningen med at skifte gruppe ikke giver mening.
Det vil dog være det bedste bud jeg har til dig. Jeg har snakket med den ansvarlige for vores forbindelse mellem webshop og e-conomic. Det her bliver den bedste løsning. Med andre ord. Det bliver ikke lavet om. Hvorfor det præcis er lavet på denne måde er der længere teknisk overvejelse omkring.
Jeg erkender vi ikke har det mest optimale flow, men jeg vil samtidigt også hellere være ærlig og give en klar melding omkring, hvad vi gør herfra.

Jeg er helt klar over det ikke var det svar ønskede dig, men jeg vil sætte forslaget til implementeres ikke.
Hej Jesper,

Jeg kan jo ikke rigtigt påstå at jeg er overrasket over svaret... "vi ved godt det ikke er optimalt og at det ikke giver mening, men fordi det er en teknisk udfordring, så gør vi ikke noget ved det" - det ligner mistænkeligt det svar vi har hørt så ofte før.
Hej Helge

Der er rigtig mange ting, som giver mening. Det er jeg helt enig i. Dette vil dog skabe værdi for en meget lille gruppe af kunder. Jeg har faktisk kun hørt det fra dig. Som jeg har skrevet før, så har jer brugere rigtig mange gode pointer, men vi må erkende, at vi simpelthen ikke kan alle opfylde behov og ønsker og vi derfor prioriterer den brede mængde af kunder. Vi vil altid forsøge at bruge vores ressourcer på at gøre flest mulige kunder glade, hvilket er en tankegang jeg står inde for hele vejen gennem, også selvom det må betyde skuffende svar for enkelte brugere.

Du skal vide jeg forstår frustrationen. Hvis vi havde alle ressourcer i verden, så var det helt sikkert noget der kunne laves bedre, men som alle andre, så har vi desværre ikke adgang til en uendelig mængde ressourcer og derfor bliver dette afvist.

Hilsen Jesper Mieritz :)
Ja men det kan jo også være et hønen og ægget spørgsmål... der er måske en grund til at der ikke er så mange der bruger lager og webshop.
Og noget helt andet er, at i betragtning af at i praler med at have 100.000 brugere, så er der jo ikke ret mange der er aktive her på siden... så man kan jo ikke konkluderer at fordi det kun er mig der har ytret ønsket, at så er der ikke andre der har behovet... slet ikke hvis i oven i købet selv godt kan se ideen i det.
Du har en pointe i, at der kan være brugere, der fravælger noget pga. en manglende funktionalitet. Jeg er helt enig i, at man skal have det med i overvejelserne.
Du har også ret i, at vores forum langt fra dækker alle vores brugeres holdning til tingene og derfor er antal stemmer herinde heller ikke sat 1:1 med det behov, der findes. Vi er dog nødt til at måle ud fra det folk ønsker. Hvis ikke man giver sine ønsker til kende, så er der en meget lille chance for, at ens holdning bliver gennemført.
Hvis man ikke stemmer til det fx valg, så vil din holdning aldrig indgå og derfor kan et andet parti få mere indflydelse pga. af din manglende stemme. Lidt samme tilgang har jeg til dette forum. Hvis ikke du giver mening til kende, så kan jeg ikke bare gætte på, hvad andre brugere ønsker.
Jeg forsøger at skabe et overblik ud fra, hvor mange der bruger den del af programmet og hvor mange der skriver her på forum.
Ud over det, så har min daglige gang i supporten, hvor vi hver dag snakker med en masse af vores brugere. Her får jeg også inputs omkring, hvad andre brugere mener.
Du skal altså vide, at jeg gør hvad jeg kan for at danne mig et overblik over, hvilke funktioner, der skaber mest værdi, men hvis man aldrig giver sin mening til kende, så tæller den heller ikke med.

Lad det være en opfordring til alle brugere om at dele deres tanker og ideer med os herinde på vores forum :)