Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




bilag med flere posteringer

+2
Hej

I kassekladden Finans når man taster et bilag og udfylder alt på forsiden dvs. blandt andet skriver teksten og skal bruge fordelingsknappen - så kunne det være rart hvis man kunne sætte evt. et hak som gør at man henter teksten fra "forsiden" det gør at man slipper for at copy/paste på rigtig mange bilag.

Med venlig hilsen

Lene Laursen

Grillen Group
lukket
i Forslag » Andet af (640 points)

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Jesper :-)

Jep min forespørgsel går på at teksten kommer på alle ben :-)

Et eksempel er at jeg skal bogføre Ørsted faktura - Jeg modtager fakturaen i februar men det vedrører Januar måned så teksten ønsker jeg til at være Ørsted (Januar)

Benene vil så være El-afgift - El og indgående moms,  altså 3 ben - for at få den tekst kan jeg kun Copy / Paste  hvilket i min verden er tidspilde.

Håber dette gav bedre forståelse :-)

Med venlig hilsen

Lene Laursen, Grillen Group
Forslag af (640 points)
valgt som bedste svar af
Hej Lene :)

For at være helt sikker her.

Du laver flerbenet posteringer posteringer, hvor du taster en tekst på første ben. Herefter opretter du en fordelingskabelon, hvor du gerne vil fordele ydeligere.

Går forespørgslen på, at denne tekst automatisk skal dannes på alle ben i posteringen?
Jeg håber du er frisk på at uddybe, så jeg forstår dig korrekt :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Du må også gerne kigge på denne :-)

 

Mvh Lene Laursen
Hej Lene og tak for at gøre mig opmærksom på opslaget :)

Jeg kan se et par brugere har været inde og bakke omkring dette.

Derfor vil jeg gerne tage dit forslag med videre til vores udviklere og kigge på, hvad vi kan gøre. Jeg kan ikke love noget endnu, men jeg vil skifte status til overvejes så længe vi kigger på det.

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at du allerede nu kan lave en skabelon til fx Ørsted med fast tekst. En fordelingskabelon bruges typisk, når man har samme fordeling flere gange i løbet af året. Det kunne være løn eller en elregning.

I denne fordeling kan man fast gemme teksten, ligesom du kan gemme konti eller lignende. Derfor kan du sætte en fast fordeling op med en fast tekst, så du slipper for at sidde og copy/paste.

Hvis det er fordi fordeling ikke er ens og ikke bruges så tit og det derfor ikke giver mening med en skabelon, kan du bruge 'gem og forsæt'-funktionen. Her taster du en konto til at starte med og selve fordelingen laver du så bare ved at trykke gem og fortsæt. Her vil den beholde teksten indtil du er færdig og derved slipper du også for copy/paste. Det er en anden måde at lave en fordeling på.

Jeg håber du er frisk på at prøve disse muligheder, da de allerede findes nu. Der vil nemlig gå lidt til inden vi kan få implementeret en funktion som du efterspørger, hvis den overhovedet bliver implementeret. Det ved jeg på nuværende tidspunkt stadig ikke. Derfor håber jeg det kan være en hjælp :)
Hej igen Lene :)

Jeg har nu vendt dette med vores udviklere. Vi vil ikke arbejde hen i mod at kunne kopiere linjerne i fordelingen. Jeg håber derfor du kan bruge min løsning med gem og fortsæt. Husk at teksten bliver gemt her.

Hvis du er i tvivl om, hvordan det kan gøres, så må du endelig sige til. Jeg vil sætte indlægget som implementeres ikke.

Rigtig god weekend :)