Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Man bliver logget af i tide og utide… få det nu ordnet.

+1

Jeg bliver vanvittig af at blive logget af i tide og utide – det er fuldstændigt sporadisk og nogen gange flere gange i løbet af 5-10 minutter. Yderligere bliver man logget af midt i igangværende arbejde og det møg hamrende irriterende.

Kan i ikke nok i det mindste få det fikset så man ikke bliver logget af når man aktivt arbejder i systemet – eller endnu bedre at man selv kan vælge om systemet automatisk skal logge en af til at starte med.

Måske sandheden er at det slet ikke er tilsigtet at man bliver logget af, eller hvad? – det er i alt fald et besynderligt mønster man bliver logget af efter.

Men få ny gjort noget ved det - jeg ved jeg ikke er den eneste der finder dette dybt irriterende...

 

Dette er hovedindlæg for følgende indlæg:
22249

i Forslag » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge :)

Jeg deler din frustration her. Jeg vil give dig ret i, at det er meget irriterende, når man sidder og arbejder. Det sker også for mig, når jeg sidder og arbejder i e-conomic.

Grunden til dette er, at vi arbejder med sessions i e-conomic. Den overordnet session, hvis man kan kalde en session det, er på 24 timer. Det vil sige du efter 24 timer bliver logget ud af e-conomic. Det er så lavet på den lidt specielle måde, at vores session ikke altid har været på denne måde. Der er derfor nogle steder i programmet, hvor den er kortere. Hvis dette bliver aktiveret, så vil en session måske se, at du har været logget ind længere og så logge dig. Det er derfor det kan ske sådan lidt tilfældigt og midt i det hele.

Jeg ved ikke helt, hvordan dette bliver aktiveret. Jeg har prøvet at finde steder i programmet, hvor en ens kommando vil gøre dette og det er meget begrænset, hvad jeg har kunne finde af konkrete eksempler. Mit svar til dig er derfor ikke bedre end jeg kan sige, at det er vores sessions, der skaber problemet. Jeg vil prøve fortsat at indsamle information og give det videre til vores udviklere. Det er derfor noget vi er opmærksomme på, men jeg kan ikke umiddelbart se, at vi er tæt på en løsning endnu.

Jeg beklager selvfølgelig de gener det skaber for dit arbejde.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,
Det du skriver giver jo rigtig god mening… man kan komme tilbage til computeren efter flere timer og uden problemer fortsætte med det man slap tidligere - men pludseligt når man skifter til en anden del af programmet (som man så måske ikke har brugt inden for 24 timer), så bliver man bedt om at logge på igen…
Jeg forstår således nogenlunde årsagen, men det bliver det desværre ikke mindre irriterende af…
Kan i ikke lade det være et brugervalg om man overhovedet vil arbejde med tidsbegrænsede sessions? – eller måske synkronisere alle sessions (dele af programmet) så man logger på dem alle samtidigt i forbindelse med et login – på den måde vil man jo maksimalt risikerer at blive smidt af én gang i løbet af 24 timer.
Jeg vil ikke tro vi går ind og brugerdefinerer sessions, men ja, det er en mulighed, så det vil jeg prøve at vende med vores udviklere. At synkronisere så alt arbejder ens, vil i min verden være klart den bedste løsning. Det er dog her problemet opstår, da sessions er bygget ind i dele af programmet og ikke som en overordnet regel. Det er derfor ikke 'bare' at opdatere det hele. Man skal ind alle de specifikke steder og rette bagom systemet.

Jeg vil dog gå videre med problemet, men som sagt vil jeg forventningsafstemme og sige, at de sidste par gange jeg har undersøgt dette, har vi ikke været tæt på en endelig løsning.

Hilsen Jesper :)