Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rapporteri, resultatopgørelse

0
Det kunne være dejligt, hvis der var mulighed for at danne en rapport på resultatopgørelsen med rigtigt fortegn. Som det er nu vender rapporten fortegn.

I jeres rapport Saldobalance, giver i mulighed for at vende fortegn for dem der gerne vil se det på den måde. Det ville være super fint, hvis det også var sådan på rapporten for Resultatopgørelsen.

Hilsen Tilde
i Forslag » Andet af (340 points)

1 Svar

Hej Tilde

Hvad er rigtig fortegn for dig ? For hvis jeg siger vend fortegn, så markerer du jo netop at aktiver ikke skal vendes fordi det er aktiver, så omsætning giver et plus tal.

Håber det giver mening.

God dag

/Birthe

Med venlig hilsen Birthe D. Madsen BDM bogføring www.bdm-gruppen.dk
Forslag af (680 points)
Hej Birthe

Tak for dit svar.

Det er kun rapporten der hedder 'Resultatopgørelse' jeg er inde på. Så aktiverne er ikke aktuelle her.

Rigtigt fortegn for mig er Debet i plus og Kredit i minus. Og som rapporten dannes nu, viser den omsætningen i plus (en kreditpost) og omkostningerne i minus (debetposter).
Jeg har ikke mulighed for at vende fortegn inde i den her rapport.

Håber det giver mening :)
Hej Tilde
Ja det giver meget mening. Beklager jeg havde misforstået dit spørgsmål.
Så kan jeg ikke hjælpe dig.
Håber der kommer et svar fra e-conomic til dig.
Ellers ville jeg lave en begrænset (fra konto til konto ) i saldobalancen.
Ønsker dig en god dag.
Hej Tilde og Birthe :)

Til Birthe:
Først og fremmest er det mega fedt at se du kommer med bud på en løsningen herinde. Bliv endelig ved med det!

Til Tilde:
Du har jo fuldstændig ret i, at det rigtige er at have omsætning i kredit (minus) og omkostninger i debet (plus).
Når vi har vendt det om i resultat opgørelsen, så skyldes det, at de fleste ikke så regnskabskyndige personer finder det naturligt, at have omsætning i plus og omkostninger i minus.
Jeg vil umiddelbart tro, at folk godt kan lide at kigge i bunden og se om de er plus eller minus :)

Jeg vil komme med samme bud på en løsning som Birthe og afgrænse en søgning i saldobalancen.
Vi vil ikke gå ind og kigge på en løsning, hvor det bliver muligt at vende, da det er første jeg ser denne forespørgsel på vores forum. Her vil vi hellere lægge vores ressourcer i andre forslag, som har en bredere opbakning.

Du skal dog have tak for at dele dine tanker med os.

Rigtig god weekend til jer begge :)
Hej Jesper

Tak for svar.

Vi bruger også saldobalancen helt standard til vores udskrifter (Er i et revisionsfirma der bruger e-conomic til vores bogholderier). Det gode ved udskriften der hedder Resultatopgørelsen er, at den har flere sammenligningskolonner end den almindelige saldobalance.
Vores kunder efterspørger at kunne sammenligne en periode med år til dato, sammen med samme periode sidste år og år til dato sidste år. Det kan resultatopgørelsen, men saldobalancen giver begrænset sammenligning.

Så derfor efterspørger jeg funktionen vend fortegn i resultatopgørelsen :)

Der må mindst være lige så mange regnskabskyndige personer der bruger jeres program, som ikke regnskabskyndige, hvorfor det også ville give mening at have vend funktionen.

Men jeg kan sagtens forstå at det ikke bliver prioriteret, hvis jeg er den eneste der har stillet forslag :)

God weekend!

Hilsen Tilde
Hej igen :)
Du har fuldstændig ret i, at vi også har rigtig mange dygtige bogholdere, revisorer mm. ligesom dig, der benytter e-conomic. Uden at træde nogle over tæerne, så kan i ofte med mere sikkerhed bevæge jer rundt i e-conomic og se forskel på debet/kredit og hvordan tingene 'burde' være. Jeg tænker det er derfor vi har givet dem mindre forståelse et mere spiseligt overblik.

Men jeg er glad for, at du har forståelse for vores prioritering af sagen. Det skal siges, hvis flere brugere ønsker dette i fremtiden, så tager jeg selvfølgelig sagen op igen :)

Hilsen Jesper.