Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




hjælp til udligning af kreditorsamlekonto

0
hej

Jeg har overtaget et regnskab i 2017 og er nu ved at se om jeg kan få det til at stemme ;o))

der er i 2016 blevet bogfør på kreditor samlekonto (65100) 1125 kr renter - i marts får vi så regningen på 1500 kr total

de 1500 kr er pt ført på rentekonto og modkonto bank

hvordan får jeg de 1125 kr slette

 

jesper
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (210 points)

3 Svar

Hej Jesper :)

Til at starte med vil jeg sige, at jeg ikke må hjælpe konkret med selve bogføringen. Jeg vil dog lige spørge ind for at være sikker på om jeg kan hjælpe her.

Du skriver du skal have slettet 1125 kr. Hvor ser du de 1125 kr?

Det er nemlig sådan, at du ikke kan slette noget, der er bogført. Du kan dog altid tilbageføre. Enten via tilbagefør funktionen, eller ved at bogføre dig ud af det. Man kan bogføre 'baglæns', hvis det giver mening.

Jeg håber du er frisk på at uddybe det en lille smule, så vi måske kan finde en løsning :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)
hej Jesper

Det er en periodesering der er lavet i det gamle regnskab og er skrevet ind som en kreditor gæld.

jeg ved godt at man ikke bare kan slette

Jesper
Bogføringshjælp af (210 points)
Hej igen Jesper :)

Jeg beklager jeg først vender tilbage nu. Hvis du trykker svar på dit eget indlæg, så får jeg ikke besked om, at du har svaret og derfor har jeg ikke set din besked. Til en anden gang må du meget gerne kommentere mit svar, så får jeg nemlig besked.

Når det er sagt, så er det super fint du allerede ved man ikke kan slette. Jeg ville bare lige slå det fast til at starte med.

I forhold til, hvordan du lige får styr på den her del, så vil jeg sige, at mine kompetencer ligger i det systemtekniske og ikke i selve bogføringsdelen. Den del vil vi overlade til revisorer og bogholdere. Jeg kan blandt andet se Kim har tilbud sin assistance herunder, hvis du finder det relevant.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du tilbagefører, laver en periodisering eller ligende, så kan jeg godt hjælpe, men forholdet mellem tidligere regnskab, rentokonto, bank og kreditor lyder i mine ører som et spørgsmål jeg ikke kan hjælpe dig med.

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, men jeg håber du enten har fået svar, eller kan finde et andet sted :)
- andre kunder er dog meget velkomne til at byde ind, hvis de har en løsning på problemet :)
Vi tilbyder gerne vores assistance, hvis du tilføjer Danacor som administrator midlertidigt.

Mvh

Kim Barner, Danacor - kb@danacor.com - http://danacor.com
Bogføringshjælp af (340 points)