Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sum/bevægelser i kladder

0
Det ville være fedt om man havde en sum på bevægelser i en ikke bogført kladde, eventuelt baseret på dem der er "klikket" af.

Jeg er med på at man kan se bevægelser i kasserapporten, men det ville bare være fedt at ha' det umiddelbart synligt i kladden.
i Forslag » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge :)

Som du beskriver findes der muligheder for dette i kasserapporten og evt. excel kunne være en mulighed.

Jeg vil derfor spørge lidt ind til, hvad du ønsker at bruge dette til i praksis? Umiddelbart vil jeg vurdere, at kasserapporten er en acceptabelt løsning for at se dette, men jeg vil meget gerne høre lidt ydeligere ind til til arbejdsgang og argumentationen bag.

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

I praksis ville jeg f.eks. bruge det i forbindelse med betalinger af fakturaer.
Således når man indtaster betalinger i bank (for dem der ikke har mulighed for at overføre betalinger til bank (altså bl.a. os med Nordea)). For så vil man kunne tjekke om der eventuelt skulle være tastefejl ved at tjekke at summen på alle overførsler er korrekt før man endeligt godkender betalingerne i bank. Problemet med kasserapporten er at den ikke tager højde for forskellige betalingstyper (giro eller egentlig overførsel), man bare ser den samlede sum på kladden - hvis man havde mulighed for at klikke de enkelt linjer af og se en sum på dem, så ville man nemt kunne se en sum på f.eks. dem der er til overførsel uden også at se dem der bliver overført pr. giro.
Jeg erkender dog at behovet nok ikke er særligt stort, men i alt almindelighed syntes jeg det er rart hurtigt at kunne se en sum på bevægelser.
Hej Helge :)

I forhold til betalinger, så giver det rigtig god mening at kunne se den samlede sum.
Derfor lavede vi for ikke ret lang tid siden en sammentælling i betalingskladde. Det er selvfølgelig ikke brugbart, hvis dette ikke virker for dig, men hvad er udfordringen ved lige præcis Nordea og betalinger? Du kan sagtens danne filer til Nordea på samme vis som andre banker :)
Hej Jesper,

Jo, teknisk set virker det med Nordea - men kun hvis man har corporate netbank. Corporate netbank hos Nordea, er udover latterligt dyrt også fuld af tossede begrænsninger. Deres normale erhvervs løsning understøtter ikke overførsel af betalinger (endnu i alt fald).
Ja okay, helt fair. Jeg kender ikke alle bankernes løsninger særlig godt, men du har helt sikkert ret.
Jeg vil dog sige, at dette er et særligt problem, som egentligt er begrænsninger, eller dyre priser hos Nordea, der giver problemet og ikke direkte funktionalitet i e-conomic. Vi ville selvfølgelig kunne løse det med en sammentælling, men jeg føler ikke, at det er her vi kan skabe mest værdi.
Jeg vil afvise dit forslag på de baggrunde vi har omtalt, men som altid skal du have tak for at komme med input :)