Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Følgeseddel

+2
Ville det ikke være en ide at man havde mulighed for let at udskrive en følgeseddel - i dag bliver i nød til at udskrive en kopi af faktura eller ordre når vi sender vare ud til kunden - dette med priser på og det er vores kunder ikke glade for - hvorfor er der ikke mulighed for let at udskrive ordre uden priser og kande den for følgeseddel

Ja, ved at man kan lave et tilbud og kalde for følgeseddel - men dette meget tidskrævende

Det bør i et hvert økonomisystem være muligt at udskrive en følgeseddel

 

Mvh

André Pickardt
i Forslag » Andet af (170 points)

2 Svar

Hej André,

 

Jeg vil blot tilslutte mig dit ønske – vi har samme udfordring.

Hvis man har lagermodulet, så kan man jo godt lave følgesedler – men hele ordre-flowet er mega bøvlet og passer dårligt ind i vores arbejdsgang (skal nok lade være med at underholde med detaljerne).

Anyhow, vi har lavet en løsning som fungere nogenlunde – om end ikke perfekt.

Vi har ganske enkelt designet et layout hvor alle skabeloner i samlingen er designet som en følgeseddel – det betyder at hvis man vælger det layout (følgeseddel), så kan man udskrive en følgeseddel ud fra tilbud, ordre eller ikke fakturerede fakturaer. Ulempen er at man hele tiden skal ligge og lave send(registrer som sendt)/ophæv-send for at opdatere mellem de forskellige layouts, idet economics ikke opdatere layoutet før dette er gjort.

Således ville det også for os være fedt om man kunne lave en følgeseddel (eller måske en pakkeseddel eller en leveranceerklæring, uden at skulle hele vejen igennem det bøvlede ordre-flow).
Forslag af (3.4k points)
Hej André og Helge :)

Det lyder som i begge er sat meget godt ind i, hvordan følgesedler kan dannes i e-conomic og hvordan man kan 'snyde' lidt uden lagermodulet.

Det er nemlig fuldstændig korrekt, at man kan omdanne et tilbud til at ligne en følgeseddel og så køre det den vej gennem. Ellers skal man have lagermodulet, som Helge beskriver. Der kan du nemlig lave en ordre og overføre den til levering, hvorfra der kan dannes en følgeseddel.

Det er ikke i planerne at lave dette om, da de to løsninger vil løse udfordringen. Jeg er med på, at det ikke er optimalt, når man ikke har lagermodulet, men jeg håber, at det vil fungere for jer at bruge de eksisterende løsninger, som i allerede kender til :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Men bare lige for en god ordensskyld, så er det meget langt fra optimalt, selv hvis man har lagermodulet.
Sagen er jo, at man ofte kan ha' behov for at lave en følgeseddel, uden først at skulle hele vejen igennem det mega bøvlede og temmelig ulogiske ordreflow. Hertil er det jo f.eks. helt håbløst at man ikke kan lave en følgeseddel som indeholder varer der ikke har lagertræk - hvilket i nogen sammenhænge gør det helt ubrugeligt.

Så hvorfor er det egentligt at i ikke bare åbner op for at man kan lave en skabelon der ikke har det der "kladde" vandmærke - det ville jo løse ret meget...
Hej igen

Jeg forstår godt, hvor du vil hen med denne tankegang, men så er vi igen tilbage til den løsning med tilbuddet.
Fair nok. Du slipper for at registrere den som sendt, det erkender jeg, men udover det, så er det samme arbejdsgang.
Jeg er helt med på udfordringen og specielt i forhold til ikke varer, som ikke registreret på lageret, men jeg ved også, at dette vil blive afvist videre i systemet, så jeg vil hellere give jer en klar melding omkring, at dette ikke vil komme i den nærmeste fremtid.